Air Leaps flygplan, Foto: Jönköping Airport

Air Leap tvingas pausa flyglinjen Jönköping - Arlanda

På grund utav effekten av COVID-19 och de globala reseåtgärder som vidtagits för att begränsa spridningen av coronaviruset, har efterfrågan på flygresor minskat och detta tvingar Air Leap att göra en paus på flyglinjen Jönköping – Arlanda med start nu på söndag den 15 mars.

Den senaste veckan har Air Leap sett en minskad efterfrågan på flygresor mellan Jönköping och Arlanda. Air Leap kommer därför att tvingas göra en paus på flyglinjen från den 15 mars t.o.m. 26 juni på grund av den ändrade efterfrågan.

Kunder som berörs kommer att bli informerade direkt från Air Leaps kundtjänst.

– Det här är en allvarlig period för flygbranschen vilket har drabbat oss hårt på Air Leap. Vi uppmanar myndigheter att omedelbart vidta åtgärder för att minska den ekonomiska belastningen för flygbolagen samt för att skydda viktig infrastruktur och arbetstillfällen, säger Air Leaps VD Jon Melkersson.

Så här kommenterar Jönköping Airports VD Rony Forsberg beslutet.

– Det är så klart otroligt tråkigt för Jönköpingsregionen att det minskade resandet får sådan konsekvens, men vi har förståelse för att Air Leap måste vidta dessa åtgärder. Vår förhoppning är detta lägger sig inom en snar framtid och att vi kan återgå till normal trafik till Arlanda igen, säger Rony.

Resenärer som är inbokade efter den 15 mars kommer att kontaktas av Air Leaps Support. Biljetter som ej kan nyttjas kommer att återbetalas.

Rony Forsberg, VD Jönköping Airport 036-31 12 01rony.forsberg@jkgairport.se

Jon Melkersson, VD Air Leap, 08-501 200 02, jon@airleap.se

Jönköping Airport AB Publiceringsdatum 2020-03-12

Direktcharter till populära semesterresmål flera gånger i veckan. Internationellt fraktflyg måndag-torsdag nattetid, under hela året.