Foto: Vings pressbild, Mallorca

Större flygplan och bättre avgångstider till Mallorca.

Charterarrangörerna Ving och TUI gör förändringar i sin gemensamma charterserie till Mallorca från Jönköping nästa sommar. Dels kommer man att flyga med en större flygmaskin än de senaste säsongerna men även avgångstiderna ändras.

Avgångarna kommer att ske med Thomas Cooks Airbus 321 med plats för 212 passagerare. Detta kan jämföras med de 189 platser som nu erbjuds. Den tidigare avgången på lördagskvällarna ändras till tisdagar med avgångstid kl 15:55. Ankomst till Jönköping från Mallorca blir istället tisdagar kl 14:30. Säsongen startar redan den 21 april och sista avgången från Jönköping sker den 22 september.

- Det här är jättebra! Vi har länge önskat en tidigare avgångstid som gör att man slipper komma fram till sitt hotell mitt i natten. Nu får vi bra tider på både ut- och hemresa. Att vi dessutom kan erbjuda fler platser är såklart också positivt, säger Henrik Älverdal Marknadschef för Jönköping Airport.

Två avgångar till Antalya

Ving kommer även flyga två avgångar i juni till Antalya nästa säsong, direkt från Jönköping. Även här blir det med det egna flygbolaget Thomas Cooks Airbus 321.

- Vi är glada att kunna erbjuda flyg direkt från Jönköping Airport till flera av våra allra populäraste resmål. Dessutom är alla flygresor klimatkompenserade, något som är viktigt för oss och för många av våra kunder, säger Fredrik Henriksson, kommunikationschef Ving/Thomas Cook Northern Europe.

Charterprogrammet för sommaren 2020 från Jönköping är i skrivande stund inte helt färdigt. Utöver Mallorca och Antalya är även en fullsäsong till Kreta uppsläppt för försäljning. Jönköping Airport fortsätter under hösten att föra diskussioner med flera charterarrangörer om ytterligare avgångar och destinationer.

-Förhoppningen är att få in fler avgångar till Turkiet samt gärna nån serie till Kroatien eller ytterligare destination på den grekiska övärlden, säger Henrik i en kommentar.

Rony Forsberg, VD Jönköping Airport 036-31 12 01, rony.forsberg@jkgairport.se

Henrik Älverdal, Marknadschef Jönköping Airport 036-31 12 08, henrik.alverdal@jkgairport.se

Jönköping Airport AB Publiceringsdatum 2019-09-11

Dagligt reguljärflyg med Air LEAP mellan Jönköping och Stockholm-Arlanda. Direktcharter går till populära semesterresmål flera gånger i veckan. Internationellt fraktflyg måndag-torsdag nattetid, under hela året.