Foto: Pixabay

Succé för Krakow-flyg! Arrangören öppnar för fler resmål direkt från Jönköping.

I höstas kunde Jönköping Airport berätta om satsningen på en weekendcharter till Krakow med researrangören goTONordics, med avresa från Jönköping 2 april och återresa den 5 april. Som man misstänkte var intresset stort och nu kan man konstatera att flyget är så gott som fullbokat.

Avgången är den första som goTONordics genomför från Jönköping. Tidigare har man haft ett antal avgångar till olika europeiska storstäder från exempelvis Kalmar, Karlstad, Sundsvall och Skellefteå. I skrivande stund återstår endast en plats, sen är flygplanet fullt. Försäljningen av biljetter gick rekordsnabbt och Olle Fält, COB för goTONordics, gläds åt den goda responsen.

– Vi är mycket glada för det mottagande som vi fått av resenärerna i Jönköpingstrakten. Tack vare ett utmärkt samarbete med Jönköping Airport som inneburit att vår flight bokat så bra så ser vi nu över möjligheterna att lansera fler weekendresor från Jönköping Airport, förklarar Olle.

Förhandlar om fler resmål

Att det finns ett utrymme för fler resmål och avgångar är man från flygplatsens sida övertygad om. Just weekendresor är något som efterfrågas ständigt av marknaden och därför för man nu förhandlingar med goTONordics om ett utökat samarbete.

– Efter den här positiva starten vill vi givetvis fylla på med fler spännande destinationer. Vi tittar nu på en ny resa till hösten igen. Glädjande kan även konstateras att vi denna gång fått en stor geografisk spridning. Resenärer som bokat kommer från såväl väst- som östkusten samt till och med Öland, säger Henrik Älverdal, Marknadschef för Jönköping Airport.

Rony Forsberg, VD Jönköping Airport  036-31 12 01, rony.forsberg@jkgairport.se

Henrik Älverdal, Marknadschef Jönköping Airport  036-31 12 08, henrik.alverdal@jkgairport.se

Olle Fält, COB goTONordics  0480-780 360, of@fly-goto.com

Jönköping Airport AB Publiceringsdatum 2020-01-22

Dagligt reguljärflyg med Air Leap mellan Jönköping och Stockholm-Arlanda. Direktcharter till populära semesterresmål flera gånger i veckan. Internationellt fraktflyg måndag-torsdag nattetid, under hela året.