Vinnarviner i Vinordic Wine Challenge

Vinordic Wine Challenge är Nordens enda EU-certifierade vintävling där alla viner blindprovas och bedöms på lika villkor av en kvalificerad jury med ett etablerat anseende på marknaden. Först bedöms tävlingsbidragen individuellt i ett antal priskategorier inom sina produkttyper. När alla betyg räknats samman går respektive vinnare vidare till en final där dessa ställs mot varandra och utifrån det koras en guld-, silver och bronsmedaljör inom varje grupp.
Igår avgjordes Vinordic Wine Challenge på Spritmuseum på Djurgården i Stockholm och vi kan stolt presentera våra två vinnarviner.

2011 Monti Garbi Soave, artnr. 2078, 199 krVann i kategorin "Best value: upp till 199 kr/3 liter" och fick silver i kategorin "Vitt boxvin".
2011 Bourgogne Blanc Jurassique, artnr. 5688, 89 krVann guld i sin kategori "Best value: 80–99 kr/75 cl" och belönades även med guldmedalj i kategorin "Vitt vin på flaska".

Vi är så klart oerhört glada och stolta över dessa utmärkelser. Självklart firas detta med de allra bästa vita vinerna i helgen, för det är numera bevisat.

• Livsstil

• vin
  • vinimportör
  • vitt vin