Pressmeddelande -

Andra Singeln "M.I." Ifrån Debuterande Amerikanska Sångerskan & Låtskrivaren "Errow" Finns Ute Nu På Alla Större Streamingplattformar

"MI." (Mistaken Identity) är den andra singelutgivningen i år ifrån solodebuterande Errow.
Hennes debut-EP släpps imorgon Fredagen den 24 September 2021.

”Music is my neverending dream” - Errow

Errow är född och uppvuxen i norra Chicagoland och hon kan inte minnas en tid då hon inte sjungit. Klassiskt utbildad i skolan och genom high school fortsatte hon sedan till jazz- och popstudier på college.

I över ett decennium uppträdde hon i USA och Kanada, både på lokala arenor och större festivaler och nu är det dags för henne att ge sig ut med sitt eget soloprojekt. Hon har dykt in i en helt annan stil och identitet med en önskan att kombinera och skapa nya ljud.

M.I. (Mistaken Identity) är hennes andra singel innan hennes första EP
släpps senare i veckan.

Användningen av metaforer är mycket närvarande i varje låt hon skriver, vilket gör det intressant att ta reda på den sanna innebörden bakom texterna.

Vissa artister har en tydlig vision av sitt ljud. Andra, som Errow är något mer ospecifika. Hennes musiksmak sträcker sig från Chopin till Tool till Stevie Wonder och människor har jämfört hennes röst med legender som Tina Turner och Grace Slick.

Hon är inspirerad av artister som tar deras inflytande och skapar ett unikt ljud genom sin konstnärliga lins. Med dessa nya låtar har hon velat uttrycka sin distinkta resa och hoppas kunna ansluta sig till gemenskapen av ständigt utvecklande musiker. Hon är säker på att det kommer att finnas åsikter kring hennes unika ljud och stil som låtskrivare. Men det är något hon välkomnar med ett öppet sinne.

Text och musik: Errow & Kosta Lois
Producent Kosta Lois. Inspelad vid Onesta Music Group, Los Angeles, USA, 2021.
Omslagsdesign av Jocke Larsson
Foto av Ken Pivak