Jollyroom vässar sin e-handelsplattform med ny storsatsning!

Det svenska näthandelsföretaget Jollyroom fortsätter sin expansion inom barn- och babybranschen. Jollyroom är en nätbutik för barn och baby som i år omsätter över 100 miljoner kronor på tre marknader. Med över 20 000 artiklar i lager har man det största lagerförda sortimentet i Norden. Som man tidigare i år meddelat är nästa tillväxtsteg en helt ny e-handelsplattform, Litium Studio och Litiums paketering för B2C e-handel - Litium Accelerator. Nu tillkännagivs också nyheten om att Jollyroom satsar fullt ut på den nya plattformen, och kompletterar med inRiver PIM

PIM står för Product Information Management. InRiver PIM är marknadsledande när det gäller hantering av produktinformation. Utöver hanteringen av all produktdata så integrerar verktyget många viktiga funktioner, som fotografering samt digital och tryckt marknadsföringsproduktion.

Ole Sauar, före detta grundare till Komplett och Jollyrooms VD säger följande om nya satsningen;

”- Att vi valt denna satsning på inRiver ligger i användbarheten och enkelheten i lösningen. Skalbarheten av programvaran, hastigheten på genomförandet och det faktum att denna plattform är både användardriven och användarvänlig. Samtidigt ger det oss möjligheten att samla all information för alla försäljningskanaler på ett ställe.”

”- Med den starka tillväxten e-handel har i Norden så ser vi en stor potential att fortsätta växa på den nordiska marknaden. Vi arbetar aktivt för att vässa alla förutsättningar för att nå det målet. Där ser vi vikten av en plattform med smarta lösningar för effektiv hantering av vårt stora produktsortiment, i flera olika länder. Vi är övertygade om att Litium Studio tillsammans med inRivers PIM-verktyg kommer ge oss rätt förutsättningar för att växa ännu mer, och ta den ledande positionen på den Nordiska marknaden.”

Projektet kommer att genomföras av inRivers partner iStone Cross Commerce, i samband med implementeringen av Litium.

För ytterligare information vänligen kontakta: Alexandra Fjällman, Marknadschef Jollyroom

E-post: alexandra.fjallman@jollyroom.se

• Företagsinformation

• jollyroom
  • e-commerce

Om Jollyroom

www.jollyroom.se | www.jollyroom.nowww.jollyroom.dk

Jollyroom erbjuder Nordens största utbud inom barn- och babyprodukter. Vi har marknadens
största lagerförda sortiment för snabb leverans till våra kunder.  År 1996 startade vi Komplett som idag är den största aktören inom näthandeln i Norden, med en omsättning på 4,5 mdkr. På Jollyroom fokuserar vi på branscherfarenhet, expertis och kunskap för att kunderna den allra bästa rådgivningen vid köp av barn- och babyprodukter.