Jönköping Energi visar omtanke inför vintern

Jönköping Energi visar omtanke inför vintern

Med en julkampanj redan i sommar, erbjuder Jönköping Energi alla kunder med rörligt elpris ett bundet avtal på 6 månader över kommande vinter. Detta gäller även kunder med tillsvidareavtal. Allt för att undvika de kraftiga prissvängningarna som skapat mycket osäkerhet för många de senaste två vintrarna. Efter 6 månader återgår kunden till rörliga avtal, om inget annat bestämts.

– ”Det här är ett ”trygghetspaket” som jag tror många önskar sig till jul och som många kommer ha stor nytta av, säger Charlotta Göransson, marknadschef på Jönköping Energi. Förhoppningsvis kommer man spara en del pengar, men framför allt handlar det om att veta elpriset för hela vintern. Blir det en kall vinter igen så ökar ju energikostnaderna ändå, men man undviker överraskningar på räkningen.”

Tomten medverkar självklart i kampanjen och delar ut önskelistor vid Brostugan tisdagen 14 juni kl. 11–14 och bjuder på glögg och pepparkaka.

Mer information om olika elavtal finns på jonkopingenergi.se där kunden också kan binda sitt avtal direkt. Det som är tryggt för kunderna skapar också god framförhållning för Jönköping Energi, som har många långsiktiga utvecklingssatsningar på gång.

Jönköping Energi är samlingsnamnet för kommunens fyra energibolag, Jönköping Energi AB, Jönköping Energi Nät AB, Jönköping Energi Biogas AB och Huskvarnaåns Kraft AB. Vi förser 55 000 kunder med ljus, kraft, värme, kyla, biogas och fiberoptiskt bredband. Bolagen omsätter 1,4 miljarder kronor per år och vi är 235 anställda.