Krafterna som gör stadsnätet möjligt

Krafterna som gör stadsnätet möjligt

Det är många på Jönköping Energi som bidrar till att 16 500 kunder kan surfa skitsnabbt med Jönköping Stadsnät Wetternet. Under två veckor kan du se dessa stadsnätshjältar på storbildstavlor runt om i Jönköping och Huskvarna.

Under 2015 har Jönköping Energi anslutit nästan 2000 villor till Jönköping Stadsnät Wetternet och under 2016 kommer vi öka takten ytterligare. Till 2017 erbjuder vi 4500 nya villor fiber.

– Just nu pågår en kampanj i Jönköping och Huskvarna där vi vill lyfta alla våra fantastiska medarbetare som gör stadsnätet möjligt. Det är många kuggar som ska jacka i varandra för att kunna leverera stadsnätet så snabbt som möjligt, säger kommunikationschef Jessica Alaniesse Karlsson.

Trycket från landsbygden har ökat och förhoppningsvis kommer Jönköping Energi få något av stöden för de tre landsbygdsområden som vi har sökt pengar för. Går det igenom kan 1000-2000 ytterligare hushåll få fiber under 2016/2017.

Jessica Alaniesse Karlsson