Elskåp med motiv från Jönköpingsregionen

Pressinbjudan: Invigning av elva elskåp fulladdade med upplevelse!

Elva elskåp klädda med fotografier över populära platser i Jönköping invigs på fredag den 26 maj kl. 12.30. Varmt välkommen på invigningen och vandrande vernissage där du får ta del av bilder från lokala fotografer i ett samarbete mellan Destination Jönköping och Jönköping Energi.

Vernissagen invigs av Fridolf Eskilsson, vd Jönköping Energi och Patrik Olderius, vd Destination Jönköping. Därmed hälsas allmänheten välkomna att ta del av en lite annorlunda vernissagerunda. På plats finns fotograferna bakom motiven.

Tanken bakom projektet är att Jönköping Energi tillsammans med Destination Jönköping vi vill visa upp staden, den goda kraften och lyfta lokala förmågor i vår vackra stad. Motiven på de tolv elskåpen är bilder på Jönköping med omnejd och ska ge invånare och turister tips på vad mer som finns att se i staden och uppmärksamma hållbarhet. Samtidigt förgylls miljön på några av centrums stora handelsgator.

Tid och plats:
Fredag den 26 maj kl. 12.30
Korsningen Smedjegatan/Lantmätargränd i Jönköping

Media hälsas välkomna till invigningen.
Efter invigningstalet finns följande personer tillgängliga för intervjuer:
Fridolf Eskilsson, vd Jönköping Energi
Jessicas Alaniesse Karlsson, Chef Marknad och Kommunikation Jönköping Energi
Patrik Olderius, vd Destination Jönköping

Kontakt vid frågor:
Presstelefon Jönköping Energi 036-10 82 45

Varmt välkommen!

En god kraft för ett gott samhälle är Jönköping Energis vision. Vi vill bidra till och driva utformningen av regionens framtida infrastruktur. Hos oss ska det vara enkelt att vara kund. Vi finns nära, och tillsammans med våra kunder bidrar vi till ett hållbart samhälle. Idag förser vi 55 000 kunder med ljus, kraft, värme, kyla, biogas och stadsnät. Vi omsätter 1,3 miljarder kronor per år och är270 anställda www.jonkopingenergi.se