Pressinbjudan: Träffa vinnaren och inspireras av 12 nya lokala bilder på elskåpen i centrala Jönköping.

Succén fortsätter. Media hälsas varmt välkomna till pressträff för att möta vinnaren i tävlingen #mittelskåp och ta del av 12 nya bilder av lokala fotografer på elskåpen i centrala Jönköping. Ett samarbete mellan Destination Jönköping och Jönköping Energi.

I våras invigdes tolv elskåp klädda med fotografier över populära platser i Jönköping med invigningstal och vandrande vernissage. Nu har sex månader gått och succén har varit ett faktum. De konstnärliga elskåpen med bilder har uppmärksammats i både press och sociala medier. Från och med tisdag den 3 oktober kommer de nya bilder att vara monterade.

Under sommaren har dessutom tävlingen #mittelskåp pågått där allmänheten kunde tävla om att få sin egen bild på ett av elskåpen. Tävlingen varade t.o.m. 31/8 2017 och vinnaren är nu korad och presenteras tillsammans med sin vinnande bild på pressträffen den 5 oktober kl. 13.00.

Tanken bakom projektet är att Jönköping Energi tillsammans med Destination Jönköping vi vill visa upp staden, den goda kraften och lyfta lokala förmågor i vår vackra stad. Motiven på de tolv elskåpen är bilder på Jönköping med omnejd och ska ge invånare och turister tips på vad mer som finns att se i staden och uppmärksamma hållbarhet. Samtidigt förgylls miljön på några av centrums stora handelsgator.

Tid och plats:
Torsdag den 5 oktober kl. 13.00
Korsningen Smedjegatan/Hovmästargränd i Jönköping (Utanför Kvänum kök)

Media hälsas välkomna!
- Du får möjlighet till intervju med vinnaren i tävlingen #mittelskåp.
- Se samtliga nya bilder på elskåpen och träffa några av de lokala fotograferna som tagit bilderna.
- På plats för intervju finns dessutom:
Marie Tigerberg, Projektledare av Elskåpen och Marknadskommunikatör på Jönköping Energi
Johanna Hallbäck, Marknadsförare och Grafisk Designer på Destination Jönköping

Kontakt vid frågor:
Presstelefon Jönköping Energi 036-10 82 45

Varmt välkommen!

En god kraft för ett gott samhälle är Jönköping Energis vision. Vi vill bidra till och driva utformningen av regionens framtida infrastruktur. Hos oss ska det vara enkelt att vara kund. Vi finns nära, och tillsammans med våra kunder bidrar vi till ett hållbart samhälle. Idag förser vi 55 000 kunder med ljus, kraft, värme, kyla, biogas och stadsnät. Vi omsätter 1,3 miljarder kronor per år och har 270 anställda www.jonkopingenergi.se