Tysklandsbaserade Rolf-Göran Bengtsson med guldhingsten Zuccero kammade hem segern i torsdagens 1.45-hoppning.

Totalt 10 startande gjorde upp om de 3 pallplatserna i torsdagens 1.45-klass. Felfritt och snabbast red Rolf-Göran Bengtsson från Flyinge Hästsportklubb tillsammans med den avelsgodkände skimmelhingsten Zuccero (Zirocco Blue SF x Caretino). Tillsammans tog ekipaget EM Guld i laghoppning tidigare i år.

På andra plats hittar vi den norska 21-åriga ryttarinnan Mira Oliva Høidal ihop med SWB-valacken Bronx (Bravour x Cornet Obolensky). Tredjeplacerad blev Amanda Landeblad från Strömsholms Ryttarförening som red stoet For Killy (Tangelo van de Zuuthoeve x For Pleasure).

Samtliga tre placerade var de enda som red klassen dubbelt felfritt.

Resultat 1.45 bed. Två faser A/A:0 med totalfel

1. Rolf-Göran Bengtsson, Flyinge Hästsportklubb – Zuccero 0+0 34.67