Vellinges Jörgen Larsson slog till med dubbla placeringar i torsdagens 1.35 hoppning

Under torsdagens 1.35 hoppning lyckades Jörgen Larsson från Vellinge Hästsportförening knipa två placeringar, både en vinst och en femteplats. Förstaplatsen knep han ihop med det 9-åriga SWB-stoet Doris Dayz KS (71) (Diarado x Berlin) och femteplatsen med det lika gamla stoet Sacrosanct (Untouchable x Indoctro).

Andraplatsen gick med en halv sekunds marginal till Anders Steneld ifrån Aspvik Ryttarförening som satt på stoet Caipirinha Sebitz Z (Cardento x Cantero). Bara en hundradel långsammare än Anders red Douglas Lindelöw från Åby Ridklubb på den godkände hingsten Asterix de Couleur (Aganix de Seigneur Z x Hickstead) och blev därmed tredjeplacerad. Asterix de Couleur är den mest använda hingsten i avel inom SWB år 2023.

På en tionde plats hittar vi den lokala förmågan Linda Widegren som tävlar för Wetterbyggdens Hästsportklubb ihop med SWB-valacken Hugo af Pan (Heartbeat x Cardento). Hugo är född och uppvuxen utanför Jönköping hos Stuteri Petter Pan.

Resultat 1.35 bed. Två faser A/A:0 med totalfel

1. Jörgen Larsson, Vellinge Hästsportförening – Doris Dayz KS (71) (SWB) 0+0 21.55

2. Anders Steneld, Aspvik Ryttarförening – Caipirinha Sebitz Z 0+0 22.06

3. Douglas Lindelöw, Åby Ridklubb – Asterix de Couleur 0+0 22.07