Eleda Group sluter upp bakom Jontefonden

Eleda Group sluter upp bakom Jontefonden

Företaget Eleda Group, ledande i Sverige inom infrastrukturtjänster, går nu in som företagspartner till Jontefonden. Gruppens donation markerar starten för de 500.000 kr som Eleda siktar på att samla in i sommar. Pengarna kommer gå till att skapa glädje i vardagen för barn, ungdomar och familjer som fått, eller väntar på, nytt organ.

Efter att ha träffats under förra årets Nordea Open – där representanter för Eleda blev både tagna och inspirerade av Jontefondens presentation – har företaget nu beslutat om att vara med och bidra till stiftelsens verksamhet. Eleda går därmed in som företagspartner på den högsta nivån ’Jontefondens Riddare’. Tillsammans med Jontefonden ska de verka för unga, transplanterades välbefinnande, vilket ligger i linje med det arbete Eleda Group gör för FN:s globala mål.

Eleda har en fin tradition av samhällsengagemang, och har länge stöttat föreningslivet för att ge fler unga möjligheten till utveckling och trygghet. Samarbetet centreras mot de tre målen ”God hälsa och välbefinnande”, ”Jämställdhet” samt ”Genomförande och globalt partnerskap”. I samband med uppstarten av samarbetet donerades grundplåten till den insamling Eleda nu startat med mål att samla in 500.000 kr till Jontefondens verksamhet. En insamling som kommer ske via olika event under sommaren i Eledas regi.

– Eleda Group vill stimulera framtidstro och optimism för barn och ungdomar som väntar på eller genomgått en organtransplantation. En ung människa som utmanas tidigt i livet mår mycket bättre i en trygg och glädjefull miljö. Tillsammans med Jontefonden och övriga bidragsgivare vill vi vara en god kraft för nästa generation, säger Ingemar Queckfeldt, Head of Sponsorship på Eleda Group.

Partnerskap under tennisveckan väntar
Under 2022 planerar Jontefonden och Eleda att tillsammans arrangera bland annat ett golfevent med tillhörande middag under tennisveckan i Båstad, en arena där Jontefonden varit med sedan 2018. Här kommer Eleda stå värd och flera av Sveriges främsta elitidrottare kommer till Båstad för att stödja organtransplantationsfrågan och Jontefonden.

– Vi ser fram emot att samarbeta med Eleda. Deras engagemang är fantastiskt och väldigt viktigt då vi tillsammans kommer förbättra situationen för flera av våra Jontefondsfamiljer. Att vi även kommer jobba inom ramen för FN:s globala mål gör samarbetet än mer inspirerande, säger Tommy Ivarsson, insamlingsansvarig på Jontefonden.

Här kan du läsa mer om FN:s globala mål:

Här kan du läsa mer om Eledas samhällsengagemang:

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Tommy Ivarsson, insamling-och pressansvarig Jontefonden
070-822 79 22, tommy@jontefonden.se
Ingemar Queckfeldt, Head of Sponsorship på Eleda Group.
0703-41 79 80, ingemar.queckfeldt@akeab.se