En julkonsert till förmån för Sveriges sjukaste barn.

En julkonsert till förmån för Sveriges sjukaste barn.

Jontefonden arrangerar en julkonsert till förmån för Sveriges sjukaste barn. Med en hundramanna gospelkör, kända solister och skickliga musiker kommer det bli en upplevelse utöver det vanliga. Alla intäkter går oavkortat till Jontefondens verksamhet för barn som behöver nya organ och deras familjer. Samtidigt kommer hedersambassadören Lasse Berghagen hyllas för sin insats för dessa barn.

Tillsammans med Clarion Hotel Post bjuder Jontefonden in till en julkonsert till förmån för barn som behöver nya organ den 19:e november. Solisterna är kandensaren Kiralina Salandy, en världsstjärna inom gospeln, Emelie Sundborn och Rikard Flink samt David Carbe som kapellmästare, under ledning av artisten Peter Eriksson som även kvällens presentatör. Jessica Andersson kommer med en särskild hyllning till Lasse Berghagen.

"Det är en stor ära för oss på Jontefonden att familjen Berghagen kommer vara representerade under kvällen av dottern Maria Berghagen" - säger Gunilla Ivarsson Jontefondens Generalsekreterare. Att få hylla Lasse för hans insatser åt våra Jontefondsbarn känns viktigt och självklart en kväll som denna.

"Jag har stöttar Jontefonden sedan start och haft förmånen att få träffa många barn o föräldrar. Möten som verkligen berört mig.
Att nu också få vara med och hylla Lasse under konserten, är också det hedersamt." säger Jessica Andersson

“A reason I sing is to spread comfort and love. That is why I lend my voice to Jontefonden christmas concert to lift the children and family who need hope and joy through a difficult time of waiting for an organ transplant.” - säger Kiralina Salandy.

Företagen ställer upp helt pro bono. Clarion Hotel Post ställer sina lokaler till förfogande samt skänker 10% av intäkterna av brunchen samma dag. Demo Group levererar all teknik och scen, Tickster förmedlar biljetter med sin plattform helt utan avgifter och Blomsterboda levererar blommor till scen. Alla intäkter går därför oavkortat till Jontefondens insamlingsstiftelse.

Dörrarna öppnar 15:30. Konserten håller från 16.00 till 18:30 och är uppdelad i två akter med en paus emellan.

Köp dina biljetter via tickster.com

Välkomna!

Medverkande artister och körer:
Solister: Kiralina Salandy, Emelie Sundborn och Rikard Flink samt Jessica Andersson
Kapellmästare: David Carbe
Presentatör: Peter Eriksson