Kollektionen av Leaf består av tre modeller och designen innehåller Jontefondens orange färg. Foto: Leaf.

Jontefondsskorna gav 30 000 kronor till Jontefonden

Skoföretaget Leaf från Västra Frölunda sålde under hösten en kollektion som bestod av tre modeller där 20 kronor per sålt par donerades till Jontefonden. Totalt har insamlingen uppnått hela 30 000 kronor som överlämnats till fonden. I vår lanserar Leaf en andra kollektion till förmån för Jontefonden.

Under augusti lanserades tre par skomodeller till förmån för Jontefondens Insamlingsstiftelse hos ett hundratal återförsäljare runt om i Sverige, både online och i fysiska butiker. Skoföretaget Leaf, grundat i Västra Frölunda, donerade 20 kronor per sålt per till fonden för att skapa glädje för barn och ungdomar som väntar på eller har genomfört en organtransplantation.

– Vi är så oerhört tacksamma för de fina gåvor som Leaf ger Jontefonden genom sin kollektion. Vi är även väldigt glada för den uppmärksamhet som produkterna riktar både mot Jontefonden och donationsfrågan, säger Gunilla Ivarsson, generalsekreterare på Jontefonden.

Höstkollektionen utmärktes med Jontefondens orange färg i detaljer som bland annat skosnören, inner- och yttersula samt dekorsömmar.

Efter succén med höstkollektionen lanserar nu Leaf en ytterligare kollektion till våren 2019.

Även här tas tre modeller fram, två sneakers och en sandal, och för varje sålt par går 20 kronor direkt till Jontefonden. Den första modellen finns i butik från 20 februari och de resterande två modellerna från 10 mars.

– Vi är laddade att köra igång en ny säsong tillsammans med Jontefonden och fortsätta försöka sprida kunskap om vad Jontefonden gör till våra återförsäljare och slutkunder, säger Marcus Tidholm, business manager på Leaf Shoes AB.

Organdonationsfrågan engagerar många och via kollektionen har man kunnat öka kännedomen om Jontefonden.

För ytterligare information vänligen kontakta:
Gunilla Ivarsson, generalsekreterare Jontefonden, 0709-22 79 68, gunilla@jontefonden.se
Tommy Ivarsson, insamling- och pressansvarig Jontefonden, 0708-22 79 22, tommy@jontefonden.se

Marcus Tidholm, business manager Leaf Shoes AB, 0735-95 21 40, mt@leaf.se

Jontefonden är en stiftelse för barn & ungdomar som väntar på eller har genomfört en organtransplantation och deras syskon. Stiftelsens mål är att öka livskvaliteten, skapa glädje och sätta guldkant på en annars svår situation. Fonden har fått sitt namn efter Jonathan Ivarsson som till följd av lungfibros behövde en lungtransplantation. Läs mer eller ansök om medel på http://www.jontefonden.se/