JOOMLA!DAYS SWEDEN 2009 DEN 15 OCH 16 MAJ i STOCKHOLM

Joomla!Days arrangeras av Joomlaforeningen för fjärde året och i år är det i två dagar - den 15 och 16 maj i Stockholm som gäller. Om du är Joomla-entusiast eller om du bara är nyfiken på Joomla! så vill du inte missa denna händelse. Det är ett bra tillfälle att få höra de senaste nyheterna från Joomla, få tips och idéer från andra i den svenska Joomla communityn, och inte minst, att träffa andra Joomla! användare.

Plats: Hotel Anglais, Stockholm
Datum och tid: 2009-05-15 kl. 9-17 och 2009-05-16 kl. 9-17
Pris: Medlem i Joomla föreningen betalar 1.750 kr för fredagen och 600 kr för lördagen. Pris båda dagarna 2.100 kr.  Icke medlem i Joomla föreningen betalar 2.000 kr för fredagen och 800 kr för lördagen. Pirs båda dagarna 2.600 kr. Ingen moms tillkommer.

OBS! Antalet platser är begränsat. För mer information, hela programmet och anmälan: www.joomladay.se

Den 15 maj kommer vi att fokusera på möjligheterna med Joomla! Vi vänder oss denna dag framförallt till företag, organisationer, stat och kommuner som är nyfikna på att lära sig mer om Joomla.

Den 16 maj kommer vi att visa möjligheter med Joomla och fokusera på praktiska tips. Vi vänder oss denna dag framför allt till communityn - allt från nybörjare till avancerade användare/utvecklare i Joomla.

Ur programmet:

• Bygg en företagssajt på 90 minuter? Är det möjligt? Ja, med Joomla går det - Stefan Gagner, Mei Ya Service
  • Hur vi gick tillväga för att skapa en bra föreningssajt - Gunnar Borg, YCC Sweden
  • Utmana Joomla - Martin Blodau, Pixpro
  • Joomla säkerhet - Alexandru Lamba, RSForm
  • Bygg din egen komponent - Henrik Hussfelt, Hussfelt Consulting
  • Varför ska man ha film på webbplatsen? Max S. Lauritzen och Jonatan Sköld, New Generation Film
  • Prisutdelning bästa sajter byggda på Joomla

Om Joomla!
Joomla! är ett prisbelönt publiceringssystem (CMS) som ger både proffs och amatörer möjligheten att bygga och administrera funktionsrika, kraftfulla webbplatser utan att ha någon kunskap i webbprogrammering. Joomla! är utvecklad för att hantera allt från enklare hemsidor till komplexa företagsapplikationer. Joomla! har öppen källkod och grundversionen är helt kostnadsfri. (Joomla! är släppt under GPL licens.)

Joomla! användandet är utbrett över hela världen och ca 400.000 nedladdningar av Joomla! sker varje månad. Fler än 9 miljoner nedladdningar av Joomla! har skett sedan den första versionen av Joomla! släpptes den 17 augusti 2005.

För vidare information kontakta
Ordförande Lorenzo Garcia på lorenzo@joomlaforeningen.se mobil: 070-2592988