VD och kvinna - så bra att hon inte märks

Kerstin Lund Bjerhem – kvinna, mamma, hustru, husägare, vän, dotter och mycket mer därtill och på JP Relining är hon VD över ett företag i en mansdominerad bransch. Hon är mycket men framför allt är hon tuff. Inte som person och inte direkt heller som chef, även om hon kan ta i när det krävs, utan för att hon gick framåt när de flesta skulle backat.

Från början skulle hon på deltid hjälpa sin man och grundare för företaget, Göran Lund, med ekonomi och administration och med tiden har hon växt in i rollen som VD. Hon har gått på kurser och utbildningar för att skaffa sig kunskapen som krävdes för att kunna växa som chef och för att få företaget att växa med henne. Denna resa har gjort henne till en chef som uppmuntrar sina anställda att söka kunskap för att växa. På så vis har även företaget växt från några få anställda till att idag ha nästan 30 anställda och vara ledande företag i branschen.

Hennes ledarskap är bestämt, tydligt men ändå omhändertagande. Hon vill verkligen göra sitt yttersta för personalen och många är timmarna då hon suttit och vänt och vridit på ett dilemma för att få fram ett beslut som ska gynna personalen på bästa sätt. Det kan vara allt från att erbjuda en vårdförsäkring till alla, till personliga samtal på individnivå för att se till att alla på företaget ska känna sig omhändertagna och värdefulla.

Det är lätt att falla i fällan att vinkla beskrivningen om Kerstin till att bli det vanliga ”stark kvinna slår sig fram i en mansdominerad värld” men det är inte riktigt så det är. Är hon stark? Oja, så mycket starkare än hon själv förstår. Slåss hon med män som inte respekterar henne? Nej, för det är nog ingen som tänkt tanken att inte respektera henne. Hennes kompetens och styrka märks utan att hon behöver försöka hävda sig.

Hon kommer till sitt arbete varje dag och gör det som måste göras. Och hon gör det grymt bra. Så bra att de flesta som kommer in genom dörren på JP Relining och går förbi kontoret med den mörkhåriga kvinnan inte har en aning om att de just gick förbi personen som får hela företaget att blomstra.

• kvinna
  • relining
  • byggföretag
  • mansdominerad bransch

I stället för stambyte — Vi renoverar och underhåller dina rör för framtiden.

Behöver du göra ett stambyte? Glöm komplicerade och dyra rörbyten och renovera de befintliga istället! JP Relining AB är ett fullserviceföretag inom underhåll och renovering av dag och spillvatten system i fastigheter. Vi utför relining som ett alternativ mot stambyte där man slipper rivningar och obeboeliga bostäder under relativ lång tid. Istället kan hyresgästen bo kvar i bostaden under renoveringstiden.

Våra av Sacpro auktoriserade och certifierade montörer utför installationer och reparationer av högsta kvalité. Vi erbjuder en smidig, funktionell och kostnadseffektiv lösning på rörproblem för både fastighetsägare och boende.

Metoden som JP Relining använder är resurssnål med minimal mängd avfall och låg reseförbrukning. De gamla rören behöver inte bilas bort och tätskikten i fullt fungerande badrum behöver inte röras. Detta innebär att stora resurser sparas jämfört med traditionella stambyten.

Tillsammans med vårt systerbolag, JP Spolservice AB, hjälper vi våra kunder med allt från att identifiera avloppsproblem, åtgärda dem och förebygga framtida problem.

JP Spolservice AB - Dygnet runt Jour
Allt för ofta uppstår ett stopp i avloppet som en tråkig överraskning. Vår dygnet-runt- jour hjälper dig snabbt, tryggt och säkert, närhelst du behöver den. Våra spolbilar löser dina problem med högt tryck rensar vi omedelbart. Spolbilarna är naturligtvis utrustade med verktyg och material för att klara av de flesta problem när det behövs som mest.