Hälsohögskolan får besök av socialminister Göran Hägglund

Oskar Pollack, tfn 036-10 11 88 Måndagen den 26 februari 2007 kl 13.00 besöker socialminister Göran Hägglund Hälsohögskolan. Program 13.00-13.25 Satsningar på utbildning och forskning för att möta framtidens vård och omsorg VD Gerd Ahlström m.fl. 13.25-13.50 Diskussion om frågor kring exempelvis entréprenörskap i vård och omsorg, äldrevård och befolkningens tandhälsa. 13.50-14.30 Träff med studenter och doktorander. (Göran Hägglund startar denna punkt med en kort inledning) 14.30-14.45 Utvecklingen på Högskolan i Jönköping Rektor Thomas Andersson Lokalen är Hälsohögskolan, Konferensrum 1. Välkomna!

Regioner

Jönköping University (JU) är en stiftelsehögskola med tydligt profilerad verksamhet som präglas av entreprenörsanda, internationalisering och samverkan med näringsliv och samhälle. Utbildning och forskning bedrivs inom de fyra fackhögskolorna Hälsohögskolan, Högskolan för lärande och kommunikation, Jönköping International Business School och Tekniska Högskolan samt utbildning inom Jönköping University Enterprise. JU har cirka 12 000 registrerade studenter, 800 anställda och omsätter 1 000 mnkr.

Rebecka Ottosson

Presskontakt Kommunikatör Högskoleservice 036-10 11 06
Sophie Liljefall

Presskontakt Kommunikatör, pressansvarig Press +46 36-10 1816