Internationell workshop om digital turistnäring

Internationell workshop om digital turistnäring

83 doktorander från 24 länder träffas den 23 januari på Jönköping International Business School för en workshop om så kallad e-turism.

Workshopen hålls i samband med den tjugofemte årliga ENTER-konferensen, som äger rum i Jönköping den 24-26 januari.

E-turism, det vill säga alla aspekter av digitalisering inom turistnäringen, står i fokus för både konferensen och workshopen. Eventen organiseras av International Federation for Information Technology and Travel & Tourism (IFITT) och som värd står Media Management and Transformation Centre (MMTC) vid Jönköping International Business School, Jönköping University.

Workshopen är en möjlighet för doktorander som forskar om IT inom resebranschen och turistnäring . Det är också ett tillfälle för nätverkande. Deltagarna kommer bland annat att få tips från redaktörer på ledande vetenskapliga tidskrifter om hur de bäst kan skriva och skicka in artiklar.

MMTC är ett forskningscenter vid Jönköping University som intresserar sig för frågor inom digitalisering, innovation och strategi inom mediebranschen.