Gå direkt till innehåll
​Pressinbjudan: JIBS Entrepreneurship Challenge - 24 timmar av kreativitet och entreprenörskap

Pressmeddelande -

Jönköping International Business School anordnar för fjärde året JIBS Entrepreneurship Challenge – en tävling som utmanar studenternas kreativitet, entreprenörskap och samarbetsförmåga. Årets tema är utmaningar i mediebranschen. Första pris är 60 000 kr.

Plats: Jönköping International Business School, sal B1024

Datum och tid: Onsdagen den 15 april 9.45 till ca 13.30

I tävlingen arbetar studenter från JIBS och JTH tillsammans för att lösa ett problem från ett verkligt företag, som kommer att avslöjas när tävlingen börjar, men som har att göra med utmaningar i mediebranschen. 38 lag har anmält sig till tävlingen och av dessa kommer 15 att väljas ut för att få delta.

Tävlingen börjar på eftermiddagen den 13 april med att alla deltagarna får besöka företaget. På morgonen den 14 april får de börja arbeta, och har 24 timmar på sig för att komma fram till en lösning och förbereda en kort presentation för att sälja in den.

Den 15 april presenterar lagen sina lösningar för jurygrupper som består av representanter från JTH, JIBS, Science Park och näringslivet. De sex bästa lagen får göra om sina presentationer i en stor final inför publik. Det vinnande laget vinner 60 000 kronor, och ytterligare tre lag kommer att vinna 30 000 kronor var.

Innan finalen håller närings- och innovationsminister Mikael Damberg en kort föreläsning som är öppen för alla om klimatet för entreprenörskap, entreprenörer och innovationer i Sverige, och presentationen följs av en frågestund.

Prispengarna kommer från en fond som donerats av Lennart Israelsson, ”Aktiestinsen”.