Niklas Törnlund - en av våra stora skånska profiler inom poesins värld

NIKLAS TÖRNLUND – ”Ad lib” Poesi om klassisk musik vid flygeln

NIKLAS TÖRNLUND – ”Ad lib”

Poesi om klassisk musik vid flygeln

Niklas Törnlund, välkänd poet och estradör, gästar oss med ett program uppbyggt kring hans rykande färska diktsamling Ad lib – improvisationer kring klassisk musik.

Bakgrunden är Niklas många uppdrag som presentatör på Malmö SymfoniOrkesters konserter. Med inspiration från kompositörerna, deras liv och verk – epoker, teman, instrument – har han skapat dikter som ger spännande perspektiv på musiken och människorna bakom den.

En afton i Nöjesteaterns Pianobar för alla som fascineras av två av våra skönaste konstformer!

Under kvällen kommer Niklas Törnlunds bok Ad lib finnas till försäljning.

Vid flygeln: Fredrik Schützer.