Slottet Schönbrunns egen orkester till Sverige i Januari

Biljetterna släppta till 2022 års Nyårskonserter från Wien. 18 konserter i Scandinavien och Estland

Nyårskonserten 2022

Onsdag 19-jan Malmö Malmö Live

Lördag 22-jan Köpenhamn DR Concert-house

Söndag 23-jan Helsingborg ok Concert-house

Endast Wiens skickligaste musiker och sångsolister får framträda då Schönbrunns Slottsensemble turnerar med en repertoar hämtad från den världsberömda konserten som visas i TV på nyårsdagen. Under turistsäsongen håller orkestern dagliga konserter på slottet Schönbrunns orangeri där de åtråvärda biljetterna har en strykande åtgång bland turister från hela världen.

Årligen turnerar orkestern i Japan, Australien, USA, Sydamerika och Ryssland där konserthuschefer och kritiker ständigt kan konstatera att ”Ingen framför Wienermusik så som Wienermusiker”. Det är enastående och unikt att få ett gästspel av Schönbrunns Filharmoniker som är hett efterfrågade över hela världen.

Skandinaviens ledande konserthus får besök under denna turné och publiken kommer att njuta av de klassiker man känner igen från TV-sändningarna. Givetvis avslutas varje konsert med Radetzky-marsch där publiken taktfast får delta under dirigentens ledning.

Louise Zeppelin Hofvendahl

Produktionsassistent +46(0)46 280 45 00