Björn Skifs tar sin succéshow ”En Värld Av Skifs” till Malmö i höst

Björn Skifs tar sin succéshow ”En Värld Av Skifs” till Malmö i höst

Efter att ha spelat för utsålda hus under två säsonger i Stockholm, tar Björn Skifs sin succéshow En Värld Av Skifs till Malmö. Han gör det på anrika Amiralen som återuppstår som krogshowscen igen efter 20 år.

Han har stått på scen i över 60 år och är en av Sveriges mest folkkära artister. Sedan september 2022 har Björn Skifs spelat sin hyllade show En Värld av Skifs på Hamburger Börs i Stockholm, tillsammans med sitt tiomannaband, under ledning av Hans Gardemar. Mottagandet har varit överväldigande från både recensenter och publik. Till hösten kommer han till Malmö.

En Värld av Skifs har blivit mer kritikerrosad och publikhyllad än vad vi någonsin kunnat föreställa oss. Vi har haft fullkomlig biljettrusning och har haft helt utsålda kvällar och lyriska gäster under två säsonger, vilket Björn är så värd. Därför känns det fantastiskt att vi nu kan berätta att Björn Skifs fortsätter showa, fast på Amiralen i Malmö till hösten” säger Mikael Gordon-Solfors, producent för En värld av Skifs.

Björn Skifs behöver egentligen inte någon närmare presentation. Rösten som startade det svenska musikundret och satte Sverige på den musikaliska världskartan har under årtionden förgyllt vår tillvaro med hits som ”Hooked on a feeling”, ”Michelangelo”, ”Håll mitt Hjärta” m.fl. Men framförallt har Björn alltid varit och är den mångsidiga underhållaren. En Värld av Skifs speglar delar av Björns fantastiska karriär och är en kavalkad av musik, hits, humor och minnen, i en praktfull uppsättning skapad av Pernilla Skifs, under musikalisk ledning av Hans Gardemar och ett tiomannaband bestående av några av Sveriges absolut bästa musiker.

"Det känns fantastiskt kul att intresset är så stort så att vi nu kan fortsätta i Malmö till hösten med nya spelningar på Amiralen. Att gensvaret skulle ligga på denna nivå är faktiskt svårt för mig att förstå. Men naturligtvis enormt roligt och tacksamt”, säger Björn.

Björn har aldrig tidigare gjort en krogshow i Malmö. När han besökte Malmö senast var det på Malmö Arena hösten 2018, i samband med turnén Bitar ur mitt liv. Men nu blir det alltså krogshowpremiär i Malmö, på den anrika krogshowscenen Amiralen den 5 oktober 2023.

"Vi vill återuppliva det krogshowsetablissemang som i så många år har saknats i Malmö. Vi är stolta och glada över att få göra det i samarbete med 2Entertain. Det kunde dessutom inte bli bättre än att få presentera i vårt tycke den mest välrenommerade entertainern, artisten och musikern vi har i Sverige – Björn Skifs."
- Julius Malmström, ägare

"Vi fick nyckeln till Amiralen i vår hand med ambitionen om att låta lokalen återigen bli hjärtat av nöjes-Malmö, med underhållning i världsklass på en plats som andas glädje och kvalité. Med Björn Skifs som första stora krogshowen, visar vi att vi menar allvar med vårt arbete i lokalen. Att få fylla huset med En värld av Skifs är den ultimata starten på det som från och med nu är Malmös nöjesmecca."
- Emelie Löfmark, VD Nöjesteatern Amiralen

Biljetterna släpps till försäljning den 24 maj via Showtic.se och Juliusbiljettservice.se

Produktion
Artist: Björn Skifs
Regi/Koreografi: Pernilla Skifs
Kapellmästare/Arrangör: Hans Gardemar
Producent: Mikael Gordon-Solfors
Produktionsbolag: 2Entertain

Premiär: 5 oktober 2023 på Amiralen, Malmö
Biljettsläpp: showtic.se & juliusbiljettservice.se
Pressbilder: Björn Skifs - En Värld av Skifs

Fotograf pressbilder Malmö: Ulf Stjernbo

Mat i världsklass på Amiralen
I samband med nyheten om Björn Skifs besök på Amiralen kan vi även berätta om det fina samarbetet som nu har inletts mellan Amiralen och Pembert & Company.

Pembert & Company startade 2015 som en cateringverksamhet i Hyllie i Malmö. Bakom bolaget står OS- och VM-kocken Daniel Pembert som är både kreativt ansvarig och ägare. Idag ingår följande verksamheter i koncernen: Lokal 17 och Studio 15 i Studio-huset, Lokal 17 i Hansahuset, Alnarp 9 i Alnarp, restaurangen på Jägersro Trav & Galoppbana. Under 2024 öppnas även restaurang i det nybyggda The Loop i Science Village i Lund. Pembert och Company står för Nordiska smaker i modern tappning.

"Det ska bli fantastiskt roligt att få laga mat på anrika Amiralen, med fokus på glädje i maten, servicen och härlig miljö. Att dessutom få göra detta i samarbete med Julius Production, med all den erfarenhet och kunskap som Julius Malmström och Emelie Löfmark har, ska bli mycket spännande."
- Daniel Pembert