Elisa Lindström i rollen som Maria - Christopher Wollter i rollen som Von Trapp i Nöjesteaterns Sound of Music

Christopher Wollter är nu klar i rollen som Von Trapp i musikalen Sound of Music i Malmö

Christopher Wollter är nu klar i rollen som Von Trapp i Nöjesteaterns uppsättning av musikalen Sound of Music. Premiär fredagen den 29 september.

Christopher kommer direkt från Malmö Opera där han just nu innehar en av huvudrollerna i ”Tänk om”(IF)

Rollen som Maria Spelas av Elisa Lindström.

Christpher Wollter – i rollen som Von Trapp

Vi har hittat den mest perfekte Von Trapp! Sångare och skådespelare med en mängd huvudroller på Göteborgsoperan (senast Chess), Stockholms Stadsteater, Oscarsteatern med flera. Verkar även som skådespelare med roller på Dramaten, Lorensbergsteatern, Teater Brunnsgatan fyra och har setts i TV-serier och filmer som Lyckliga Jävel, Maria Wern och Anna Odells Guldbaggevinnande Återträffen.

Bland rollerna här på Malmö Opera kan nämnas Chris i Miss Saigon, titelrollen i Doktor Zjivago, Herr Kameleont i Banankontakt och senast kläddesignern Beddini i Top Hat. I Tänk om gör han rollen som John.

Elisa Lindström - i rollen som Maria

Nyligen vann Elisa Sveriges största danstävling – Let´s Dance och blev hela svenska folkets favorit.

Elisa var ”Grammisvinnare två år i rad (2014, 2015)
2013 vann hon TV 4s Körslaget med sin kör
2010 vann Elisa Dansbandskampen i SVT med sitt dansband ”Elisa´s”

"Att få spela Maria i Sound of Music har varit en drömroll för mig som nu blir verklighet. Jag är glad och tacksam att Julius givit mig detta förtroende och jag ser verkligen fram emot att ge mig in i musikalens värld!" Elisa Lindström