Les Ballets Trockadero de Monte Carlo

Föreställningen flyttad till 2019

En av de stora sensationerna i dansvärlden,
Les Ballets Trockadero de Monte Carlo!

En show bestående enbart av män som skapar humor i den klassiska balett traditionen. På ett lekfullt sätt presenteras klassiska och moderna balettstycken av professionella manliga dansare. Trockadero är en garanterad succé för de som inte vet någonting om balett och ett absolut måste för de som känner till originalen.

Det hela började på sjuttiotalet i New York på Off-Off Broadway. En grupp balettentusiaster ville komma med en lekfull och underhållande syn på den traditionella, klassiska dansen. Repertoaren består av ett mångsidigt urval av klassiker inom balett och modern dans. Som t ex. Nötknäpparen, Svansjön, Don Quixote, Giselle, m m.

Så här tycker publiken världen över:

”They make you believe the Statue of Liberty is a drag queen”

“We come to laugh, but we stayed to worship”

“The funniest night you´ll ever have at the ballet!”

“Oh boy, that is a ballerina.”

“The Trocks may show you how to laugh at the ballet, but they also teach you to love it”

För mer information: www.trockadero.org

Biljetter på www.juliusbiljettservice.se