Genuin och galen Oktoberfest på Amiralen i Malmö i höst!

Genuin och galen Oktoberfest på Amiralen i Malmö i höst!

En ny, genuin och galen Oktoberfest kommer att gå av stapeln på Amiralen i Malmö i höst.

Amiralen är sedan årsskiftet under en förvandling – nya ägare av verksamheten, ny restauratör, nyrenovering, nya barer, nytt ljud, nytt ljus, nya idéer – ja, allt är nytt.

Nu avslöjas även att Malmös nya nöjesetablissemang står värd för vad som ska bli en återkommande aktivitet i huset: En ny Oktoberfest!

Julius Malmström är producent för kalaset:
”Oktoberfest är den ultimata festen för familj, vänner och kollegor. God, tysk mat. Bra musik. Underhållning. Skratt. DANS! Allt kommer att finnas på Amiralen i september. Men till skillnad från originalet i München så är denna fest inomhus och kan kvala in på snäppet högre kvalité på maten. Vi vill ge hela Oktoberfestkänslan, men lite lyxigare, som sig bör i Malmös nya nöjesetablissemang Amiralen.”

Emelie Löfmark, VD Amiralen/Nöjesteatern:
”Tänk er allt som hör en Oktoberfest till – men lite bättre och en nivå vassare! Det är så vi vill att man ska känna när man har dansat färdigt på kvällen och beger sig hem med ett leende på läpparna – redo att ta sig an hösten. Jag ser så mycket fram emot att få vara med och etablera detta återkommande arrangemang. Och alla som besöker oss i höst kommer att kunna säga: ”Jag var med första gången”.”

Cornelius Löfmark, underhållningsproducent:
”En äkta umpa-umpa orkester i kombination med det vildaste after-skibandet – Vi kommer att lyfta taket på Amiralen i fartfyllda akter. Jag uppmanar alla att komma i tid så att man inte missar Lopp-cirkusen!”

Om arrangemanget:

I september förvandlar vi Amiralen i Malmö till legendariska Hof Bräuhaus och bjuder till en genuin och galenOktoberfest med samtliga ingredienser som ni förväntar er och längtar efter.

Självfallet innefattar kvällen tre B:na: Bratwurst, Brezeloch Bier, en umpa-umpa-orkester i form av Rupert Knödel und seine originale Gulasch Barone, lederhosen, dirndls och lustiga hattar. Die Kranken Jugendlichen aus Schweden mit der Grosse Knüller Cornelius Löfmark kommer leverera samtliga allsångslåtar som hör en Oktoberfest till. Dessutom kommer man att kunna skåda en livs levande Lopp-Cirkus (godkänd av PETA). Och naturligtvis kommer vi även att joddla – vi ses på Amiralen.

Stimmung, Tanz und Mitsingen - Servus!

Info:
Amiralen i Malmö