Amiralen Malmö

Julius-koncernen välkomnar nöjespalatset Amiralen in i koncernen

Vi har glädjen att meddela att Julius-koncernen växer genom att vi välkomnar Amiralen in i koncernens verksamhet.

”Amiralen är en fantastisk lokal som ska få vara en levande och sprudlande inrättning i hjärtat av Malmö – lokalen ska få vara det nöjespalats det en gång byggdes för att vara. Tillsammans med Nöjesteatern kommer vi att driva två förstklassiga nöjesverksamheter under samma tak” berättar Julius Malmström, ägare till Julius-bolagen.

Amiralen ska bidra till att hela området, både på Amiralsgatan och inne i Folkets park, får en tilltalande och attraktiv känsla som signalerar glädje, trygghet och ordning. Positiv verksamhet i lokaler skapar ljus, liv och trevnad.

”Vi har mycket arbete att göra innan vi kan öppna portarna; lokalerna ska renoveras och uppgraderas, upplevelsen ska vara 100% när publiken återigen välkomnas in i de anrika lokalerna” berättar Emelie Löfmark, VD för Nöjesteatern.

Lokalerna ska nu fyllas med underhållning och listan kan göras lång av möjliga områden som kommer att kunna bevistas i lokalerna. När projekten bokas in hålls fokus på att det ska vara en bred verksamhet som tilltalar många. Krogshow, konserter, dansföreställningar, nycirkus, utställningar, upplevelser, stand up är några områden som snart kommer att finnas tillgängligt i lokalerna.

I mitten på november presenteras delar av programmet för 2023.

Julius Malmström driver sedan 50 år tillbaka koncernen som har underhållning och nöje i fokus, sedan 2012 är dotter Emelie Löfmark involverad i det mesta som rör verksamheten. Runt om på landets konserthus och teatrar presenteras konserter, shower, musikaler och utställningar i Juliusbolagens regi. Sedan 1991 är Nöjesteatern i Malmö dotterbolag i koncernen och en central del av verksamheten.