Lord of The Dance - 25 års jubileumsturné!

Lord of The Dance - 25 års jubileumsturné!

Sverigeturné

2/9-22 kl 19.00, Norrköping, Louis De Geer
3/9-22 kl 19.00, Malmö, Malmö Arena
4/9-22 kl 18.00, Göteborg, Partille Arena

Lord of The Dance har under 25 år turnerat runt om i världen med fler än 60 miljoner besökare. Det gör den till en av världens mest framgångsrika dansproduktioner.

I denna 25 årsjubileumsshow kommer Michael Flatley att återuppliva och uppdatera originalversionen av Lord of The Dance - riktad till nya generationer av fans. Ny musik, ny iscensättning, nya kostymer och ny koreografi från 40 av världens största stjärnaspiranter samt spjutspetsteknologiska specialeffekter och ljussättning. Med andra ord är det en fusion av det bästa från den traditionella dansen och energin från ny musik och dans. Showen leder publiken in i en mystisk värld genom precisionsdans med mer än 150 000 "taps" och konstnärlig ljussättning.

Grunden till Lord of The Dance kommer från Michael Flatleys dröm - en dröm och en ambition att skapa den största irländska dansshowen i världen. Han vände världens uppmärksamhet mot irländsk dans i Eurovision 1994 vilket innebar att hans dröm i uppfyllelse. Med Lord of The Dance har han inte bara fört irländsk dans till världsscenen, han har också flyttat irländsk dans till en högre nivå genom att blända publiken med sina unika kombinationer av energisk dans, originalmusik, berättande och sensualitet; Michael Flatley och Lord of The Dance har fått en stor publik världen över.

“I’m so excited to bring the original Lord of the Dance back on our tour again. I feel like this is the most vital tour in our 25 year history! The return of the arts is so incredibly important. I hope the tour will help renew spirits and put a smile back on everyone's faces.”
Michael Flatley

www.lordofthedance.com