Pang i Bygget våren 2023 Nöjesteatern

Pang i Bygget på Nöjesteatern våren 2023 - Biljetter släppta!

PANG I BYGGET
FAWLTY TOWERS

TV-klassikern Fawlty Towers, här i en nyskriven scenversion av John Cleese. Den bygger på en av de mest populära episoderna (Hotel Inspectors) och runt denna intrig har man på ett smart sätt vävt in några av de absolut mest populära scenerna ur hela TV serien.

Vi kommer få möta skådespelare som så perfekt prickar in originalkaraktärernas tajming.

I rollerna ser vi bl. a Adde Malmberg som Basil, Eva Rydberg som Sybil, Birgitta Rydberg som Polly, Kalle Rydberg som Manuel, Ewa Roos som Mrs Richards, Håkan Mohede som Majoren med flera.

Manus: John Cleese
Översättning och regi: Anders Albien