Peter Carlsson och Kjell Gustavsson Rhythm & Blues Orchestra - Nöjesteatern 23 november!

Peter Carlsson är i särklass en av Sveriges bästa historieberättare och musiker, I denna unika föreställning blandar han historier och musik allt från Taube till Willie Dixon tillsammans med 10-manna bandet Kjell Gustavsson Rhythm & Blues Orchestra.

Peter Carlsson har en lång succéartad karriär med dom Blå Grodorna (1993-2015). Med utsålda hus över hela landet har han trollbundit sin publik med sina berättelser och sånger.

Kjell Gustavsson Rhythm & Blues Orchestra har turnerat på festivaler och klubbar i hela Skandinavien de senaste 14 åren, och har givit ut 6 CD + 3 CD tillsammans med Peter Carlsson. Er hårt svängande rhythm sektion samt en blåssektion och dragspel i världsklass. Förutom att agera komp till Peter framför de eget material.

Medlemmar i Kjell Gustavsson Rhythm & Blues Orchestra

Kjell Gustavsson: kapellmästare, trummor, sång, tidigare medlem i Blå Grodorna
Mikael Westman: sång och percussion
Surjo Benigh: bas, sång
Per Lindh: gitarr, lapsteel, sång.
Bonne Löfman: gitarr
Anders Larsson: dragspel och klaviatur
Pär Grebacken: altsax, barytonsax, klarinett. tidigare medlem i Blå Grodorna
Bo Gustafsson: tenorsax