Hela ensemblen - "på och bakom scen"    Pippi Långstrump kommer till stan - Skåneturné
Hela ensemblen - "på och bakom scen" Pippi Långstrump kommer till stan - Skåneturné

Pippi Långstrump kommer till stan...men först i november!

Med anledning av att regeringen ännu inte har tidsbestämt beslutet att förbjuda sammankomster med fler än 50 besökare får vi informera om följande.

Vi är nödgade att flytta fram vår fina föreställning Pippi kommer till stan! på grund av situationen med Covid-19 och då de beslut som regeringen fattat inte i skrivande stund är tidsbestämda.

Den älskade familjemusikalen ”Pippi kommer till stan!” åker på turné. Följ med på denna hisnande musikalföreställning där Pippi Långstrump och hennes vänner bjuder på sång och dans, bus och lustiga påhitt.

När Pippi, världens starkaste tjej, flyttar in i Villa Villekulla träffar hon Tommy och Annika. De blir förvånade då Pippi inte bor tillsammans med sin mamma och pappa utan med sin apa Herr Nilsson och sin häst Lilla Gubben. Vi träffar också Prussiluskan som inte tänker ge sig förrän Pippi kommit in på barnhem. Till sin hjälp har hon poliserna Kling och Klang. Spännande värre blir det då bovarna Dunder-Karlsson och Blom fått nys om Pippis alla guldpengar. En dag besöker de tre vännerna en cirkus där Pippi visar att hon ÄR starkast i hela världen. På slutet får Pippi besök av Kungen på Kurrekurreduttön, det vill säga ingen mindre än hennes pappa, Kapten Långstrump.

Välkomna till en på alla sätt spektakulär föreställning för såväl stora som små!

Nöjesteatern Malmö

Lördag 7 nov 12.00 & 16.00