Tack alla 50 000 besökare som sett utställningen om Banksy på  Stadsgårdsterminalen i Stockholm!

Tack alla 50 000 besökare som sett utställningen om Banksy på Stadsgårdsterminalen i Stockholm!

Stockholm 22.12.2023. Utställningen om den brittiske street art superstjärnan är en publiksuccé. "The Mystery of Banksy - A Genius Mind", tillägnad Banksy och hans konst, är på allas läppar och överträffar alla förväntningar. Sedan öppningen den 27 september har 50 000 besökare sett den framgångsrika utställningen om den exceptionelle street art artisten.

Sammantaget kan skaparna av Block buster-utställningen dra en övergripande positiv slutsats:

• 50 000 besökare på bara 2,5 månader är ett bevis på den enorma attraktionskraften och politiska relevansen hos den mystiska figuren Banksy och hans konst, säger Oliver Forster, producent COFO Exhibitions.
  • Vi är jätteglada över att 50 000 besökare har sett utställningen! Att Banksy behövs har vi fått lära oss den riktigt hårda vägen det senaste året. Nu mer än någonsin behöver vi lära oss och påminna oss om att ständigt ifrågasätta och kritisera. Banksys konst är det perfekta verktyget för att belysa både aktuella och vardagliga frågor, uttrycker Emelie Löfmark, lokal promotor Julius Production.

Varje utställning om Banksy anpassas efter den aktuella lokalen. Stadsgårdsterminalens unika miljö utnyttjas på det sätt som passar bäst, så att utställningen kan ge en god överblick och inblick i konstnärens bredd. Hela den kreativa perioden fram till idag dokumenteras genom fler än 150 motiv av gatukonstnären: graffiti, fotografier, skulpturer, videoinstallationer och även tryck på material som canvas, tyg, aluminium, forex och plexiglas som reproducerats och samlats in speciellt för denna utställning. Enligt Banksys eget motto "Copyright is for losers ©TM" är hyllningsutställningen inte officiellt auktoriserad.

Biljetter

På grund av det begränsade antalet besökare till utställningen rekommenderas det – särskilt för besökare med en längre resa – att köpa en biljett online i förväg för önskad dag och tid. Vi erbjuder även flex-/presentbiljetter med inträde valfri dag inom vald månad.

Vad: Utställningen "The Mystery of Banksy – A Genius Mind"
När: Till och med 4 februari 2024
Var: Stadsgårdsterminalen,