IKEA Rysslands nya distributioncenter klart

IKEA Rysslands nya distributioncenter klart

Komplett logistiklösning från en enda leverantör
15-gångs höglager med silokonstruktion – totalt 210 000 pallplatser

Hamburg/Moskva: Ett nytt distributionscenter för IKEA Ryssland har tagits i drift i Esipovo, ungefär 5 mil nordväst om Moskva. Logistikslösningen innefattar ett 15-gångs höglager med silokonstruktion med totalt 210 000 pallplatser. Projektet levererades av Jungheinrich som ansvarat för implementationen av alla intralogistikuppgifter och för hela lösningen. Detta är det hittills största enskilda kundprojektet i Jungheinrich's historia. Lagret är 200 meter långt, 130 meter brett och 45 meter högt.

Jungheinrich AG grundades 1953 och är idag en av världens största leverantörer av truckar, ställage och lagerlösningar. Den årliga tillverkningen är över  100 000 truckar. Koncernen har närmare 15 000 anställda totalt och en omsättning på över 3,1 miljarder Euro. Jungheinrich Svenska AB grundades 1958 och är helägt av det tyska moderbolaget. Företaget har ca 160  medarbetare och en årlig omsättning på över 400 miljoner kronor. Besök gärna www.jungheinrich.se för mer information.

Jungheinrich Svenska AB, Malin Millnert, Marknadskommunikation

Presskontakt Marknadsansvarig Jungheinrich Svenska AB 0705-89 99 08