Jungheinrich hydrostatisk motviktstruck - Best i test 2008!

I det jämförande testet har "Logistikwelt" valt ut gaffeltruckar från de största tillverkarna. De modeller som valdes var snarlika och jämförbara med varandra med kapacitet från 2 ton upp till 3,5 ton. Ett urval av oberoende professionella förare gick noggrant genom de olika tillverkarna steg för steg. Prestanda jämfördes, testades och utvärderades utifrån ett omfattande frågeformulär samt testkörning av varje truck. Truckarna utsattes för tuff körning i krävande miljöer och handhavande, acceleration, stabilitet, och kroppsliga vibrationer utvärderades.

Marek Scheithauer produktchef för förbränningstruckar på Jungheinrich säger "Vi är mycket hedrade av denna utmärkelse som nu kompletterar den redan mycket positiva responsen vi har fått från marknaden".