Jungheinrich utökar övervakningssystemet ISM Online med ny servicemodul

Jungheinrich utökar övervakningssystemet ISM Online med ny servicemodul

Den nya modulen i Jungheinrichs övervakningssystem för truckar – ISM Online – ger en översikt över truckflottans kostnadsdrivare, underhållsbehov och säkerhetsnivå. Detta ger högre trucktillgänglighet och sänker driftkostnaden genom optimering av truckflottan.

Jungheinrich utökar sitt övervakningssystem ISM Online med en ny, femte modul. ”Vi har tagit fram vår nya servicemodul för kunder som har serviceavtal med oss”, förklarar Tanja Gründer, ansvarig för Jungheinrich truckövervakningssystem. ”Den nya modulen ger våra kunder en överblick över så väl kommande som tidigare och försenade servicetillfällen och säkerhetsinspektioner. Datan som modulen sammanställer och möjligheten att planera in förebyggande underhåll hjälper till att sänka driftkostnaderna.”

För en effektiv och säker truckflotta

ISM Online är ett webbaserat system med intuitivt användargränssnitt som hjälper användaren att effektivt styra sin intralogistik och öka lagersäkerheten. Systemet övervakar ett företags truckpark genom att samla in och analysera bland annat driftdata och drifttimmar för varje ansluten truck, oberoende av site och tillverkare. Baserat på den insamlade datan tar systemet sedan fram överskådliga diagram och tabeller som användaren lätt kan ta till sig.

“Med ISM Online ger vi våra kunder ett verktyg för att följa och utvärdera sin truckflottas driftkostnader. Datan som samlas in ger användaren värdefull information om hur kostnader för personal och underhåll kan sänkas, samtidigt som tillgängligheten och produktiviteten för truckflottan maximeras”, fortsätter Gründer. ”En annan fördel är möjligheten att bygga upp en optimal, behovsbaserad truckflotta genom att analysera tidigare insamlad driftdata.” Användaren kan också öka lagersäkerheten genom att utrusta sina truckar med stötsensorer och göra det obligatoriskt att utföra en säkerhetsgenomgång av trucken innan varje arbetspass. En åtkomstkontroll gör det dessutom möjligt att begränsa vem som kan använda vilka truckar.

Säker dataåtkomst från hela världen

ISM Online är webbaserat, vilket gör att inga programvaror behövs installeras för att en dator ska få tillgång till systemet. Användaren kan därför logga in när och var som helst, från såväl datorer som mobiltelefoner. Truckarna på varje site är trådlöst anslutna till sitens lokala datanät, vilket skickar driftinformation till övervakningssystemet via ett mobilt nätverk.

En pålitlig leverantör av övervakningssystem

Idag är mer än 45 000 truckar i Europa utrustade med Jungheinrichs truckövervakningssystem. Kunder inom en stor mängd olika branscher drar nytta av logistikleverantörens över tio år långa erfarenhet av systemet, som kan eftermonteras på alla truckar, oavsett tillverkare.

Jungheinrich AG grundades 1953 och är idag en av världens största leverantörer av truckar, ställage och lagerlösningar. Den årliga tillverkningen är över 90 000 truckar. Koncernen har närmare 13 300 anställda totalt och en omsättning på över 2,7 miljarder Euro. Jungheinrich Svenska AB grundades 1958 och är helägt av det tyska moderbolaget. Företaget har ca 145 medarbetare och en årlig omsättning på över 400 miljoner kronor. Besök gärna www.jungheinrich.se för mer information.

Jungheinrich Svenska AB, Malin Millnert, Ansvarig Marknadskommunikation