Jungheinrich är "Best Logistics Brand" i kategorin för materialhantering, lagerteknik och plockningslösningar.

Jungheinrich vinner “Best Logistics Brand” för andra året i rad

Logistikmagasinet Logistik Heute och tyska logistikförbundet BVL har meddelat årets vinnare av logistikpriset ”Best Logistics Brand”. Jungheinrich vann priset i kategorin för materialhantering, lagerteknik och plockningslösningar.

Jungheinrich tar hem den prestigefyllda titeln som ”Best Logistics Brand” år 2017. För andra året i rad röstade läsare av tyska logistikmagasinet Logistik Heute och medlemmar av tyska logistikförbundet BVL (Bundesvereinigung Logistik) fram intralogistikleverantören som vinnare, den här gången i kategorin för materialhantering, lagerteknik och plockningslösningar.

Totalt nominerades över 260 varumärken i elva olika kategorier. I kategorin för materialhantering, lagerteknik och plockningslösningar blev slutresultatet som följer: 1: Jungheinrich, 2: SSI Schäfer, 3: Still.

”Röstningen i kategorin för materialhantering, lagerteknik och plockningslösningar var särskilt spännande, då det var totalt 42 olika varumärken nominerade”, säger Thilo Jörgl, chefredaktör för Logistik Heute. ”I år har intresset hos de röstande legat främst på lösningar för Industi 4.0, vilket öppnar upp för många spännande nya lösningar, men samtidigt medför utmaningar kring gränssnitt och standarder.”

”Att vinna ’Best Logistics Brand’ för andra året i rad är ett bevis på vår framgångsrika och kontinuerliga utveckling som leverantör av intralogistiklösningar”, avslutar Klaus-Dieter Rosenbach, ansvarig för logistiksystem och medlem i Jungheinrichs koncernledning.

Jungheinrich AG grundades 1953 och är idag en av världens största leverantörer av truckar, ställage och lagerlösningar. Den årliga tillverkningen är över  100 000 truckar. Koncernen har närmare 15 000 anställda totalt och en omsättning på över 3,1 miljarder Euro. Jungheinrich Svenska AB grundades 1958 och är helägt av det tyska moderbolaget. Företaget har ca 160  medarbetare och en årlig omsättning på över 400 miljoner kronor. Besök gärna www.jungheinrich.se för mer information.

Jungheinrich Svenska AB, Malin Millnert, Marknadskommunikation