Logistiklösningar i fokus för Jungheinrich nästa år

Logistiklösningar i fokus för Jungheinrich nästa år

På intralogistikmässan LogiMAT 2015 i Stuttgart kommer Jungheinrich att visa upp smarta, nyskapande materialhanteringslösningar inom lagerlogistik.

Den 10-12 februari går intralogistikmässan LogiMAT i Stuttgart av stapeln för  trettonde gången. Det är en fackmässa för distribution, material- och  informationsflöden där Jungheinrich kommer visa upp kompetens och  systemlösningar inom området intralogistik helt i linje med mässans egen slogan  ”Intelligent networking: Mastering complexity”. I ”truckhall” 6 (monter  6B03/6C03) presenterar Jungheinrich hela sin bredd av truckar och  intralogistiklösningar på en över 500 kvadratmeter stor utställningsyta. ”På  LogiMAT vill vi på Jungheinrich som ledande leverantör av logistiklösningar  belysa vår breda kompetens inom området”, förklarar Marcus Karst, sälj- och  marknadschef för Jungheinrichkoncernen. ”Vi kommer att bjuda mässbesökarna på  intelligenta, innovativa och hållbara lösningar för intralogistiken; från  truckar till automatisering och digitalisering.”

Bland höjdpunkterna i Jungheinrichs monter kommer mässbesökarna hitta den  elektriska motviktstrucken EFG S40s som vann IFOY Awards 2014. Andra höjdpunkter  blir den förarlösa trucken ERC 215a (AGV), samt dragtruckarna i EZS 5-serien med  matchande vagnar och hissautomater. Dessutom kommer mässbesökarna att själva  kunna provköra smalgångstrucken EKX 410 utrustad med lagernavigation.

Även i ”mjukvaruhall“ 7 (monter 7D/221) kommer Jungheinrich finnas  representerat med expertis inom mjukvara och IT-hårdvara för lagerlogistik.  Företaget visar upp helhetslösningar för både halv- och helautomatiska lager.  Besökare kommer också att kunna ta del av Jungheinrichs egenutvecklade  lagerstyrningssystem Jungheinrich WMS (Warehouse Management System) och se hur  kundanpassade projekt kunnat genomföras framgångsrikt på bara åtta veckor.

Jungheinrich AG grundades 1953 och är idag en av världens största leverantörer av truckar, ställage och lagerlösningar. Den årliga tillverkningen är över 85 000 truckar. Koncernen har närmare 12 000 anställda totalt och en omsättning på över 2 miljarder Euro. Jungheinrich Svenska AB grundades 1958 och är helägt av det tyska moderbolaget. Företaget har ca 140 medarbetare och en årlig omsättning på över 317 miljoner kronor. Besök gärna www.jungheinrich.se för mer information.

Jungheinrich Svenska AB, Malin Millnert, Marknadskommunikation