Nyheter från Jungheinrich serviceavdelning

Nyheter från Jungheinrich serviceavdelning

Batteriservice
För att utnyttja truckens fulla kapacitet krävs ett batteri i god kondition. Vi erbjuder en komplett lösning med mätning av batteri, kontroll av sambandet mellan batteri och truckens kapacitet samt hjälper till med beställning och montering vid batteribyte eller lagning. Batteriservice innebär i korta drag uppmätning, dokumentation samt lätt rengöring. Vår servicetekniker tittar över förbindningar, laddhandskar, kablage och laddare. Teknikern lämnar på sin servicerapport uppgifter om eventuella avvikelser, vad som är åtgärdat samt rekommendation på vad som behöver åtgärdas. Detta för att trucken ska kunna användas utan stillestånd framöver. Finns behov av nytt batteri eller enstaka celler? Vi hjälper givetvis till med beställning och montering av detta. Batteriservice utförs en gång årligen, den tecknas som ett tillägg på vår underhållsservice och utförs vid samma tillfälle.

Brandskyddskontroll
Utan denna kontroll riskerar du få reducerad ersättning vid brandskada. Är din truck säker?
SBF 127 är en brandskyddskontroll som måste utföras på anläggningsmaskiner årligen. På grund av många kostsamma bränder på maskiner införde försäkringsbolagen tillsammans med truck- och maskinleverantörerna 1995 brand- och säkerhetskontroll för anläggningsmaskiner i Sverige. Detta innebär att besiktning enligt fastställt protokoll ska utföras av servicetekniker med behörig certifiering. Gällande ersättning från försäkringsbolag kan det bli kostsamt att som företag inte kunna uppvisa protokoll med brandskyddskontroll som är utförd inom 14 månader. Ersättningen kan minska med 20 procent på det brandskadade fordonet samt även helt utebli. Undantag från denna brandskyddskontroll är eltruckar med lastkapacitet understigande 1 500 kg, maskiner med vikt under 600 kg samt nyvärde under två prisbasbelopp. Brandskyddskontrollen tecknas som ett tillägg på vår underhållsservice och utförs vid samma tillfälle.

Nyhet är även vår Servicedekal
Samarbetet med kunden är viktigt för oss, att kunden själv kan följa trucken med servicetillfällen för de olika tjänsterna vi tillhandahåller. Efter utförd service sätter vår servicetekniker fast ett kontrollmärke på respektive tjänst som är utförd. Truckservicedekalen sätts på ett överskådligt, lämpligt ställe på trucken. Här kan enkelt utläsas när service är utförd samt ha kontroll på vilka tjänster ni har tecknat avtal på.

På Transport & Logistikmässan har Ni chansen att få mer information om vårt serviceutbud. Kom och besök vår monter B05:02. Vill Ni veta mer? Ring Folke Rieckmann på 040-690 46 00 eller besök vår hemsida www.jungheinrich.se