Junglemap och OneMore Secure ingår partnerskap

Junglemap och OneMore Secure ingår partnerskap

Junglemap som är ledande i norden kring awarenessutbildningar inom informationssäkerhet och GDPR, inleder ett partnerskap med nystartade cybersäkerhetsföretaget OneMore Secure.

Det nystartade företaget OneMore Secure utvecklar nu en Saas-tjänst för företag så att de kan få kontroll över sin cybersäkerhet genom en säkerhetsdeklaration. Till det får kunderna ett certifikat och ett säkerhetsindex som visar hur de presterar när det gäller säkerhet, samt en åtgärdslista på hur de kan öka sin motståndskraft och stärka sitt index. Ett av områdena som kontrolleras är företagens säkerhetskultur och där är awarenessutbildning en viktig del.
- För oss var det en självklarhet att söka partnerskap med den aktör inom awarenessutbildningar som har högst kvalité, säger Matti Olofsson, medgrundare och CEO på OneMore Secure.

Med NanoLearning som metod, erbjuder Junglemap utbildningar för att öka och bibehålla medvetenheten om informationssäkerhet bland anställda på företag och organisationer. Gustav Berghog, vd på Junglemap ser klara synergier med de bägge bolagens erbjudanden.
- Jag ser en stor nytta med den tjänst OneMore Secure nu utvecklar och ser fram emot ett samarbete där vår väl beprövade metod kan stärka det här upplägget. Att fler organisationer får ordning på sin cybersäkerhet är kanske viktigare än någonsin tidigare och där är medvetenhet hos personalen helt avgörande.

För mer information:

Matti Olofsson, vd OneMore Secure + 46 73 33 99 667