Gustav Berghog, VD Junglemap, kan konstatera en fortsatt stark utveckling för Junglemap.

Starkt tredje kvartal för Junglemap – ökade antalet affärer med 35 procent

Junglemap fortsätter att göra ett starkt 2023. Under tredje kvartalet ökade antalet affärer med 35 procent jämfört med föregående år. Uppgången i försäljningen beror på fortsatt stor efterfrågan hos nya kunder på security awareness samt att många befintliga kunder valt att öka sitt engagemang.

En exponentiellt ökande hotbild inom det digitala arbetslivet i kombination med att fler och fler organisationer inser att utbildning av anställda året runt är bästa sättet att skydda sin organisation mot attacker gjorde att Junglemap såg en fortsatt stark utveckling av sin affär under Q3 2023. Antalet affärer ökade med hela 35 procent.
– Vi ser en tydlig effekt av den nya paketering vi gjorde under Q2, säger Gustav Berghog, VD på Junglemap. Med ett tydligare och mer konkurrenskraftigt erbjudande har vi fortsatt att attrahera många nya kunder men också många befintliga kunder som valt att uppgradera till våra mer avancerade produkter.

Lanseringen av Junglemap AI, där användarna enkelt kan skapa egna NanoLearning-kurser med hjälp av en specialdesignad AI-funktion, har också bidragit till flera affärer. Även de rollbaserade kurserna riktade mot utvecklingsteam väcker stort intresse hos många tech-tunga företag.
– Det finns ett fortsatt stort behov av vårt huvuderbjudande med awareness-utbildning i cybersäkerhet, säger Gustav Berghog. Men vi märker också att många företag och organisationer som använder Junglemap för att stärka sina mänskliga brandväggar, även ser nya möjligheter med vår metod mot nya områden inom governance, risk och compliance.