Zmartas vd Gustav Berghog går till Junglemap

Zmartas vd Gustav Berghog går till Junglemap

Gustav Berghog är ny Group CEO på Junglemap. Han har ett mångårigt förflutet på ledande positioner inom  telecom, media, och fintech och kommer nu senast från rollen som vd för Zmarta Group.

SaaS företaget Junglemap har rekryterat Gustav Berghog som ny Group CEO. Junglemap vänder sig både till privata och offentliga aktörer och använder NanoLearning som metod för ett beteendeförändrande lärande, främst inom informationssäkerhet.

Med över 1200 kunder och 6 miljoner användare över hela världen, befinner sig bolaget i en stark tillväxtfas. Inte minst med tanke på ökat globalt fokus på informationssäkerhet.
- Potentialen hos Junglemap är stor och vi är mycket glada över rekryteringen av Gustav Berghog till rollen som Group CEO, säger Mikael Kaunitz, koncernchef i Intendia och styrelseordförande i Junglemap.  Vi är övertygade om att han är rätt person att leda bolaget i den här starka tillväxtfasen.

Gustav Berghog, med erfarenhet från andra snabbväxande bolag och branscher ser fram emot sin nya roll.
- Kombinationen av en enkel och fungerande metod för lärande, med fokus på den strategiskt viktiga informationssäkerheten, imponerar, säger Gustav Berghog. Jag ser enorma möjligheter för Junglemap de närmaste åren.

Junglemap kommenterar rapporten Svenskarna och Internet: "Det är utbildning som skapar digital trygghet"

Rapporten Svenskarna och Internet 2021 befäster bilden av den svenska digitala sårbarheten, med hög grad av digitalisering, men låg cybersäkerhet. Det i sin tur bidrar till oro och otrygghet på nätet. Mer fokus på utbildning och beteendeförändrande lärande är en viktig del av lösningen. Det skriver Gustav Berghog, Group CEO på Junglemap, i en kommentar till Internetstiftelsens rapport.