​JYSK lanserar kampanj - ett år till Paralympics i Tokyo

​JYSK lanserar kampanj - ett år till Paralympics i Tokyo

JYSK stöttar Parasport Sverige inför Paralympics i Tokyo 2020 genom flera kampanjer under det kommande året. Tillsammans med Anna Beck, som är världsmästare i Paracykling, får JYSKs kunder följa uppladdningarna inför Paralympics.

Tre gånger under det kommande året kommer JYSK också ha säljkampanjer där delar av vinsten går till att ge de svenska Paralympierna bästa möjliga förutsättningar inför spelen.

– Vi är väldigt glada över att utveckla vårt samarbete med Parasporten. JYSKs sponsorskap grundar sig i tanken att alla ska ha samma möjlighet att lyckas och ekonomiskt är det stora skillnader mellan parautövare och de atleter som ställer upp i OS. Vi vill hjälpa till att förändra det, säger Johan Sjödin, VD för JYSK Sverige.

Drömmen om Paralympics

Med ganska precis ett år kvar lanserar JYSK den första kampanjen av tre, där pengar samlas in till det svenska Paralympics-teamet. För varje kudde av märket WELLPUR LYNGEN eller WELLPUR VOS som säljs under kampanjen skänker JYSK 10 kronor till Parasporten. Samma kampanj kommer att genomföras i Finland.

– Denna kampanj kombinerar många saker som ligger JYSK varmt om hjärtat. Tanken om att den som satsar för att uppnå sina drömmar ska få förutsättningarna för det, är stark i JYSK. Samtidigt vet vi att vi har kunskap om hur man får de bästa förutsättningarna för en god sömn, vilket är viktigt för alla idrottare. Så vi hoppas kunna stödja den Paralympiska drömmen i dubbel bemärkelse, säger Johan Sjödin.

Paraidrottare visar vägen mot Paralympics

Under det kommande året kommer JYSKs kunder kunna följa några av de Paraidrottare som har möjlighet att ta medalj i Paralympics. En av dem är paracyklisten och världsmästaren Anna Beck som kommer att visa upp vägen mot Paralympics genom en vlogg på JYSK.se och i JYSK Sveriges sociala kanaler.

– Jag hoppas kunna ge en bild av hur det är att satsa mot ett Paralympics. En stor del av min tid läggs på träning men det finns flera andra bitar som också är jätteviktiga för att kunna prestera på det största mästerskapet man kan vara med om som Paracyklist. Ni kommer att få följa mig och se vilka utmaningar som finns med ett mästerskap på andra sidan jorden och hur man laddar för det på bästa sätt i hopp om att säkra en plats och bli uttagen, säger Anna Beck.

Ämnen

JYSK är en internationell butikskedja med skandinaviska rötter som säljer allt till hemmet. Den första butiken öppnade i Danmark 1979 och 1991 öppnades den första svenska butiken i Malmö. Idag har JYSK fler än 2 800 butiker och 23 000 medarbetare i 52 länder. I Sverige finns 144 butiker utspridda i landet, från Kiruna i norr till Trelleborg i söder. JYSK ägs av familjen bakom Lars Larsen group som äger en mängd olika företag med en total omsättning på 4.25 miljarder EUR. JYSKs omsättning är 3.58 miljarder EUR.

Sandra Martinsson

Presskontakt Kommunikationschef JYSK Sverige 072-249 52 43

Scandinavian Sleeping and Living

JYSK är en internationell heminredningskedja med skandinaviska rötter som gör det lätt att möblera varje hem och trädgård.

I dag har JYSK fler än 3 300 butiker och webshops i 48 länder, JYSK har alltid ett bra erbjudande och kompetent service oavsett hur du väljer att handla.

Grundaren Lars Larsen öppnade sina första butik i Danmark 1979. I dag har butikskedjan 30 000 medarbetare.

2023 utsågs JYSK till Årets butikkedja inom Hus och Hem av branschtidningen Market.

JYSK är en del av familjeägda Lars Larsen Group som omsatte 44,0 miljarder danska kronor verksamhetsåret 2021/2022. JYSKs omsättning för 2022/2023 var 38,5 miljarder danska kronor.