Kächer Service förstärker organisationen inom segmentet fordonstvättar

Nu finns Kärcher servicetekniker på plats i södra Sverige.

Service är en konkurrensfaktor med ökande betydelse. Kärcher Sverige investerar och förstärker serviceorganisation med ytterligare en servicetekniker med södra Sverige som bas.

Fredrik Magnusson, 40 år, har lång erfarenhet av service och fältservice. Fredrik finns placerad mitt i Skåne, vilket är till stor fördel för våra kunder inom segmentet fordonstvättar som befinner sig i södra Sverige. Det innebär snabbare inställelsetider och med möjlighet till service på plats.

— Fredrik började sin anställning hos oss i början av maj och har på ett mycket bra sätt kommit in i arbetet. Vi är mycket nöjda med Fredrik och tror att våra kunder kommer att uppleva det samma. Mitt mål är att Kärcher Service ska uppfattas som det bästa alternativet i branschen, med välutbildade, kundfokuserade och engagerade tekniker som tar ett stort ansvar gentemot kund. Tillsammans med våra övriga servicetekniker, bidrar Fredrik till att vi når vårt mål, säger Gert-Ove Andersen, Servicechef på Kärcher Sverige.

Rikstäckande servicenät

Kärcher Sverige har ett idag 20 st egna servicetekniker samt ett rikstäckande nät av auktoriserade serviceverkstäder. Med hög kompetensnivå och fortlöpande utbildning på nya produkter samt ett välfyllt reservlager säkerställer Kärcher Sverige en snabb och effektiv eftermarknadsservice.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Gert-Ove Andersen, Servicechef, Kärcher Sverige, 031-57 73 25, gert-ove.andersen@karcher.se

För service och support, vänligen kontakta:

Kärcher Service, 031-57 73 00, service@karcher.se