Att rengöra golv har aldrig tidigare varit så lätt och behändigt som nu!

Att rengöra golv har aldrig tidigare varit så lätt och behändigt som nu!

FC 5 golvtvätt från Kärcher tilldelades i april den internationellt erkända designutmärkelsen Red Dot Award. Med FC 5 golvtvätt kan lös, torr och fuktig smuts rengöras i ett enda steg och gör därmed rengöringen i hemmet enklare än någonsin.

Unik teknologi
Golvtvättens viktigaste funktion är de två snabbroterande mikrofibervalsarna, som hålls kontinuerligt fuktade med en rengöringslösning. Valsarna löser upp smutsen och tar upp den från golvet. Inget mer jobbigt skurande. Smuts och fukt sugs kontinuerligt upp av valsarna. Till skillnad från en vanlig golvmopp rengör FC 5 alltid golvet med rena valsar och rent vatten. En annan fördel är att smutsvattnet sugs in i en separat smutsvattenbehållare som är enkel att tömma efter rengöring.

Ekonomisk och miljövänlig
Det unika systemet gör att FC 5 sparar både tid och pengar jämfört med traditionella golvmoppar. En enda tank på 400 ml räcker för snabb och enkel rengöring av alla typer av hårda golv, från sten- till trägolv, med en yta på upp till 60 m². Det här minskar enhetens miljöpåverkan – och kräver mindre tålamod – eftersom den resurssnåla driften innebär att golvet är torrt på mindre än två minuter. Med FC 5 slipper du hålla på och skölja och vrida ur en golvmopp för hand. Smutsvattenbehållaren är lätt att tömma utan att du behöver komma i kontakt med det smutsiga vattnet. Placera bara golvtvätten i den medföljande parkerings- och rengöringsstationen, fyll på med rent vatten och starta den automatiska sköljfunktionen.

Den prisbelönta golvtvätten FC 5 är bara en av mer än 150 produkter från Kärcher som har prisats för sin enastående design.