Belos TransPro 3440 - PM10 certifierad

Belos TransPro 3440 - PM10 certifierad

Med allt hårdare krav på Sveriges kommuner att uppfylla miljökvalitetsnormerna i EU-direktivet 2008/50/EG kan Belos stolt presentera att vår kompletta redskapsbärare TransPro 3440 nu har blivit PM 10 certifierad.

PM 10 är mikroskopiskt små luftburna partiklar som kommer från bland annat avgaser, vedeldning, vintersandning och från industrier. Men den största källan till PM10 partiklar bedöms vara slitage av vägbeläggning från användning av dubbdäck. PM 10 betyder ”particulate matter 10” och är massan av de partiklar som har en diameter på mindre än 10 mikrometer (miljondels meter). Dessa partiklar kan vi andas in och kan då påverka vår hälsa negativt.

Gränsvärdet för inandningsbara partiklar, PM 10, är reglerat i EU-direktiv 2008/50/EG och i svensk lagstiftning som Luftkvalitetsförordning  2010:77 (ersätter förordningen 2001:527). Detta ställer krav på kommuner och väghållare att dels undersöka om normen överskrids och hur man i så fall kan åtgärda problemet.

PM 10 certifierad redskapsbärare
Den smidiga kompaktmaskinen TransPro 3440 som tar sig fram överallt har nu också har blivit PM 10 certifierad enligt EUnited PM 10 Emission Test for Road Sweepers. TransPro 3440 använder en vakuumteknik som gör att den suger upp de skadliga partiklarna som sen fastnar i smutsvattentanken. I och med att uppsugningsluften går igenom ett vattenfilter så sprids inte PM 10 partiklarna ut i luften igen.

Fullutrustad kompaktmaskin, redo att tjänstgöra året om
TransPro 3440 är trots sina kompakta mått en fullvuxen och komplett redskapsbärare med ett brett sortiment av effektiva redskap som snabbt och lätta kan skiftas. TransPro 3440 har en för storleksklassen unik komfort. Förarmiljön är utformad för att skapa en arbetsplats som är både bekväm, rymlig, säker och skonsam för kroppen även vid långa arbetspass.
Redskapsbäraren drivs av en kraftfull dieselmotor på 34 hk från Kubota, vilket tillsammans med hydraulisk 4WD garanterar en bra framkomlighet även under tuffa arbetsförhållanden - sommar som vinter.
Bred användbarhet året runt, lättillgänglig service och support samt lång livslängd gör TransPro 3440 till en mycket lönsam investering.

För mer info kontakta Carl-Göran Ericson, tel. 031-577 636.

Kort om Kärcher
Alfred Kärcher GmbH & Co. KG är en världsomspännande koncern med över 9600 anställda i 60 länder och agenter som täcker snart samtliga nationer. Kärcher är världsledande tillverkare av innovativa rengöringsprodukter för både professionella och som privata användare. Sortimentet omfattar bland annat högtryckstvättar, grovdammsugare, fönstertvättar, skur- och sopmaskiner, biltvättar och redskapsbärare för markvård.

Kärcher AB är ett helägt dotterbolag till det tyska moderbolaget, Alfred Kärcher GmbH & Co. KG. Företagets huvudkontor finns i Göteborg och med säljare, återförsäljare och servicepartners i hela landet för produkter med varumärken Kärcher och Belos.