Enkel och flexibel rengöring av mattor och hårda golv

Nya CV 30/2 Bp Borstvalsdammsugare från Kärcher.

Med CV 30/2 Bp lanserar Kärcher en ny batteridriven borstvalsdammsugare för professionella användare på marknaden. Oavsett om det gäller att städa golv i hotell, detaljhandel eller offentliga anläggningar är maskinen lämplig för enkel djuprengöring av mattor och hårda golv i olika områden. Maskinen drivs av Kärchers professionella batteriplattform som är en del av Kärcher Battery Universe. Den har automatisk golvdetektering och självrengöringsfunktion som gör manuell rengöring av borstvalsen överflödig. En ultraplatt utformning gör det enkelt att nå under låga möbler som t.e.x. sängar, soffor eller byråer.

Den nya CV 30/2 Bp drivs av Kärchers professionella batteriplattform Battery Power+. Ingen kabel att hantera och därmed ingen anledning att leta efter ett uttag eller byta uttag när du rengör olika rum. Borstvalsdammsugaren kan identifiera vilken typ av yta den rengör och anpassar sin sugkraft till motsvarande golvbeläggningar. På så sätt möjliggör den enkel och sömlös rengöring av både mattor och hårda golv.

Borstvalsdammsugaren finns också med ett valfritt HEPA 14-filter, som till och med filtrerar bort SARS-CoV-2-partiklar från luften. Detta är särskilt viktigt för anläggningar som hotell eller äldreboenden, eftersom de måste uppfylla särskilt stränga rengöringsstandarder. En indikatorlampa informerar användarna när filtret är fullt och behöver bytas ut. Batteriet med integrerad Real Time Technology erbjuder en särskilt hög användarkomfort, eftersom återstående driftstid visas på maskindisplayen. Om stora områden behöver rengöras kan ett utbytbart batteri sättas in för att förlänga rengöringsarbetet. Användarna behöver inte längre manuellt rengöra borstvalsen efter att ha använt CV 30/2 Bp; ytterligare rengöringsverktyg är därför inte nödvändiga. Tack vare en fotstyrd strömbrytare separerar maskinen automatiskt hår som fastnar i borsten och suger upp dem.

Kärcher Battery Universe

Kärcher Battery Universe inkluderar två batteriplattformar med ett ständigt ökande antal maskiner, från högtryckstvättar till lövblåsare och mångsidiga dammsugare. Både de kompakta 18 V-batterierna och de kraftfulla 36 V-batterierna finns i olika kapaciteter för att täcka ett brett spektrum av tillämpningar. En unik fördel är att batterierna är fullt kompatibla med alla Kärchers maskiner i samma spänningsklass, oavsett om de tillhör Home & Garden eller Professional-serien. En unik detalj för alla Kärcher-batterier är LCD-displayen med Real Time Technology, som visar återstående driftstid och laddningstid i minuter, utöver återstående batterikapacitet. Batteriernas hus är mycket stöttåliga och skyddar mot damm och stänkvatten enligt skyddsklass IPX5. Tack vare effektiv temperaturhantering levererar batterierna optimal prestanda även vid intensiv användning. Intelligent cellövervakning skyddar mot överbelastning, överhettning och djup urladdning.