FC 7 - Räddaren i nöden!

Nu är den äntligen här: vår nya batteridrivna golvtvätt FC 7 som tar bort alla typer av torr och våt smuts i vardagen i ett enda moment.

Fyra valsar tar itu med smutsen
Det nya flaggskeppet bland Kärchers golvtvättar använder fyra motroterande rengöringsvalsar som ständigt fuktas med rent vatten och rengöringsmedel. Valsarna fångar tillförlitligt upp alla typer av hushållssmuts och rengör golvet både under framåt- och bakåtrörelser. Tack vare ett 2-tankssystem fuktas valsarna med vatten från färskvattentanken medan det smutsiga vattnet samlas direkt upp i smutsvattentanken. När färskvattentanken är tom indikeras detta med en ljud- och ljussignal och golvtvätten stängs automatiskt av när smutsvattentanken är full.

Enkel användning
Tack vare de motroterande valsarna kan golvtvätten enkelt manövreras över golvet, vare sig den används på laminat, kakel eller PVC. Eftersom den använder mycket lite vatten är den även lämplig för känsliga ytor som parkett. Mängden vatten och valsarnas hastighet kan bekvämt ställas in till två olika nivåer på handtaget. Det finns dessutom en boost-funktion för särskilt envis smuts, som gör att hastigheten och mängden vatten tillfälligt ökas. Med den centrala placeringen av drivningen rengör golvtvätten på ett tillförlitligt sätt hela vägen in till kanten och den flexibla skaftleden gör det möjligt för dig att nå in under möbler.

Batteridriven frihet
Batteritiden på cirka 45 minuter räcker för att rengöra upp till 135 m². När arbetet är klart kan FC 7 rengöras och parkeras i sin station. I självrengöringsläget sköljer golvtvätten automatiskt bort smutsen från valsarna. FC 7 kan sedan förvaras och torka tillsammans med sina tillbehör i parkeringsstationen.

FC 7 rengör alla typer av hårda golv med fyra motroterande rengöringsvalsar som ständigt fuktas med rent vatten och rengöringsmedel.

Golvtvätten avlägsnar alla typer av torr och våt vardagssmuts.

Efter rengöringen väntar FC 7 i parkerings- och rengöringsstationen inför sitt nästa rengöringsuppdrag. Golvtvätten kan rengöra upp till 135 m² per laddning tack vare batteritiden på cirka 45 minuter.