Kärcher auktoriserat av Städbranschen Sverige

Kärcher auktoriserat av Städbranschen Sverige

Kärcher har passerat kraven för att få kalla sig auktoriserat företag av Städbranschen Sverige Auktorisation. Att vara ett auktoriserat branschföretag innebär att verksamheten lever upp till verksamheten och auktorisationens krav inom ett antal olika områden och symbolen är en garant för att verksamheten utförs etiskt, miljömässigt hänsynsfullt med hög kvalitet och med fokus på kompetens och individen.

Revisionen utfördes av Ensucon och projektledare för Kärcher var Daniel Melin som är Produktchef.

“För Kärcher kändes det som en självklarhet att vara auktoriserade av Städbranschen Sverige om vi vill vara en seriös leverantör och samarbetspart till de aktiva tjänsteproducerande företagen i branschen.”
Daniel Melin, Produktchef Kärcher

Vid revisionen kontrolleras ett stort antal områden och exempel på dessa är välskött ekonomi, att man följer lagar och regler, att man arbetar med ett systematiskt miljö och arbetsmiljöarbete, att man arbetar utefter ledningssystem och standarder, att man aktivt arbetar med produkter och tjänster som sett under hela sin livslängd är skonsamma mot miljön och främjar en god arbetsmiljö.

Städbranschen Sveriges ”Auktoriserat Branschföretag” är en kvalitetssymbol som endast får användas av Städbranschen Sveriges auktoriserade medlemmar.

"Vi är väldigt glada över att välkomna Kärcher in i vår Auktorisation som första maskinleverantör som klarat av våra digra kontroller som utförs av vår tredjepart Ensucon! Vår förhoppning är att detta ska bana väg för fler att vilja ansluta sig och påvisa att man är ett tryggt och säkert företag att samarbeta med”

Matthias Lindholm, Ordförande Städbranschen Sverige