Kärcher K5 högtryckstvättar Bäst i Test i Råd & Rön

Kärcher K5 högtryckstvättar Bäst i Test i Råd & Rön

Kärcher är världsledande tillverkare av rengöringsmaskiner. Inför våren presenteras Råd & Röns test av högtryckstvättar där Kärcher utklassade samtliga konkurrenter genom att ta de fyra främsta placeringarna. Vinnaren K5, som lanserades 2011, är en multifunktionell serie med flera högtryckstvättar anpassade för olika användningsområden. Lagom till trädgårdssäsongen utökas även sortimentet med fler innovativa tillbehör som underlättar vid all typ av rengöring.

Med våren kommer inte enbart sol, värme och härligt fågelkvitter. Altanen ska spolas av inför sommarens grillfester, båten ska rengöras och bilen ska få en rejäl uppfräschning. Kärcher kan tack vare en lång erfarenhet av att tillverka högtryckstvättar garantera kvalitativa maskiner och tillbehör som underlättar arbetet betydligt och ger ett strålande resultat.

Kärcher – tar de fyra främsta placeringarna
K5-serien har av Råd & Rön utnämnts till bäst i test med 82 i samlat betyg* och där även de tre efterföljande placeringarna togs av Kärcher. Tack vare ett högt vattenflöde, tryck och kraftfull effekt får serien högsta poäng i tvättresultat, tvättkvalitet och tvättid. Högtryckstvättarna är mycket lätta att hantera och framförallt säkra att arbeta med.

Serien innehåller flera allroundmaskiner i olika storlekar som passar till olika typer av rengöring. Framförallt är K5-serien utvecklad för regelbundna arbeten på allt från stora fasader till mindre objekt som exempelvis trädgårdsmöbler. Samtliga högtryckstvättar i serien har en mycket lång livslängd, tack vare den vattenkylda motorn som även bidrar till en högre energieffekt och låg vikt.

Resultatet i Råd & Röns test bevisar att satsningen vi gjort på innovation och kvalitet lönar sig och vårt mål är att bli ännu bättre. Våra kunder ska känna sig trygga med att investera i en högtryckstvätt från Kärcher och resultatet av testet visar att vi ligger i framkant och att vi fortsatt leder utvecklingen, säger, Taisto Tervo, försäljningschef Home & Garden Kärcher AB.

Tillbehör för alla typer av rengöring
Med rätt tillbehör till högtryckstvätten blir rengöringen mer effektiv samtidigt som mycket tid kan sparas. Sortimentet med smarta tillbehör utvecklas ständigt och i år lanseras flera spännande nyheter. Kärchers högtryckstvättar är redo att användas från start men med ytterligare tillbehör får högtryckstvätten betydligt fler användningsområden.

Bland nyheterna finner vi ett praktiskt skummunstycke där önskad mängd rengöringsmedel enkelt doseras samt ett verktyg för rengöring och rensning av hängrännor. För mer detaljerad information om samtliga produktnyheter från Kärcher se bifogat faktablad.

* Råd & Röns test är utfört i samarbete med andra internationella konsumenttidsskrifter som är medlemmar i International Consumer Research & Testing, ICRT. Maskinerna är testade för tvätt av bil, stensatt uteplats och för färgborttagning. Det samlade betyget i testet anges på en 100-gradig skala, där 1 är sämst och 100 är bäst. Det samlade betyget är inte en sammanslagning av de olika delbetygen utan viktas enligt följande: Tvättresultatet står för 55 procent, hanterbarhet 25 procent, konstruktion 10 procent, ljudnivå 5 procent, manual 2,5 procent och extrafunktioner 2,5 procent. Delbetygen avrundas och anges på en 9-gradig skala, där 1 är sämst och 9 är bäst.

För ytterligare information kontakta:
Taisto Tervo, försäljningsansvarig Home & Garden Kärcher AB, tel: 031-57 73 00

För praktiska frågor och bilder eller test av produkter kontakta:
Mattias Hagenström, Star PR Group, tel: 08-545 29 877, e-post:
mattias.hagenstrom@starprgroup.com