Lättare och säkrare högtryckstvättning med Kärcher HD 5/11P Plus

Lättare och säkrare högtryckstvättning med Kärcher HD 5/11P Plus

Kompakt design, utdragbart handtag och låg vikt är några av nyheterna med Kärchers HD 5/11P Plus. Kärcher HD 5/11P Plus används till professionell rengöring av byggarbetsplatser, uteplatser, fordon, golv och väggar samt fasader och lanseras i början på 2015.

Nya smarta funktioner
Med sin låga vikt och smarta funktioner är maskinen enkel att förflytta och det går snabbt att komma igång med arbetet mellan olika arbetsplatser. Ytterligare en nyhet är att tillbehören har fått ett eget förvaringsfack för att underlätta arbetet för användaren.

Tack vare ett automatiskt tryckavlastningssystem skyddas komponenterna och maskinen håller längre, vilket också minskar kostnaderna för underhåll och reparationer. HD 5/11P Plus är utrustad med mässingspump och kolvar med keramisk beläggning vilket ger en mer hållbar konstruktion samt ökad livslängd.

Högtryckstvätten behöver dessutom mindre kraft från handen för att trycka in spolhandtaget, vilket minskar rekylen i spolutrustningen.

Lätt att flytta
HD 5/11P Plus väger knappt 20 kilo. Med ett extra bärhandtag bär man maskinen lätt in i bilen eller upp för trappor. Det utdragbara handtaget underlättar vid transport och förvaring.

Bekväm och säker användning, både stående och liggande
Beroende på vad som passar situationen bäst kan användaren välja om man vill arbeta med maskinen i horisontellt eller stående läge. Vid arbete på byggnadsställningar blir arbetet säkrare och stabilare om maskinen ligger ner. Detta ökar säkerheten och bekvämligheten för användaren.

Smidig förvaring av tillbehör
Munstyckena har ett eget fack, och slangen kan fixeras med ett gummiband. Det gör transport av maskinen enkelt, och minskar risken för att tappa eller skada något av tillbehören i transporten.

Rotojet som standard ger tio gånger bättre rengöringskraft
Tillbehör som ingår som standard är Easy Press-spolhandtag, vridbart spolrör på 850 mm, 10 meter slang, fast flatstrålemunstycke med 15° spridningsvinkel samt rotojetmunstycket med roterande punktstråle som ger tio gånger bättre rengöringskraft. Utöver det kan man välja till spolrör med skummunstycke för effektiv påläggning av rengöringsmedel, roterande tvättborste, olika golvrengöringsmunstycken och snabbkopplingar.

Specifikationer HD 5/11P Plus
Kärcher Artikelnummer 1.520-191.0
Strömförsörjning V/Ph/Hz 230/1~/Hz
Vattenkapacitet l/tim 500
Arbetstryck bar/MPa 110/11
Max.tryck (bar/MPa) 160/16
Effekt (kW) 2,2
Temperatur (°C) 60
Vikt utan tillbehör (kg) 20,5
Mått förpackning (L x B x H) (mm) 351 x 312 x 904

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Dan Hay, Försäljningschef Yrkesfackhandel, Kärcher Sverige, 031-57 73 09, dan.hay@karcher.se

För bilder eller produkttester, vänligen kontakta:
Anna Starkenberg, Geelmuyden Kiese, 070-776 21 51, anna.starkenberg@gknordic.com

Alfred Kärcher GmbH & Co. KG är en världsomspännande koncern med över 9600 anställda i 60 länder och agenter som täcker snart samtliga nationer. Kärcher är världsledande tillverkare av innovativa rengöringsprodukter för både professionella och som privata användare. Sortimentet omfattar bland annat högtryckstvättar, grovdammsugare, fönstertvättar, skur- och sopmaskiner, biltvättar och redskapsbärare för markvård.